פעילות הידברות

הקו של גדולי ישראל בלבד: הרב זמיר כהן מגיב לקומץ המתנגדים

"הקו של הידברות על פי גדולי ישראל": הרב זמיר כהן מסביר מה עומד מאחורי ההתנהלות של הידברות, ומה מניע את אותם גורמים לצאת נגד פעילות הארגון. צפו בדבריו החשובים של הרב

אא

לצפייה בהרצאה המלאה, לחצו כאן.

 

בחור שהתחזק בעקבות הידברות, וגם נרשם לאתר "שבע ברכות" בעקבות המלצתו של הרב זמיר כהן, שואל כעת אם עליו למחוק את כרטיסו, בעקבות ההתנגדות של בד"ץ העדה החרדית לאתר.

זו התשובה שעונה לו הרב זמיר כהן.

"קודם כל, אשרי בחור שזוכה באמת לקחת שמירת נגיעה, גם בסביבה לא דתית, שומר על עצמו.

"לגבי העניין הזה שיצאו נגד אתר שבע ברכות. צריך לדעת שכל ההתנהלות של ארגון הידברות וההקמה שלו, היא על פי דעת גדולי התורה שבדור. גם כשהקמנו את הידברות, היה ראש ישיבה בבני ברק שאמר לנו 'איך אתם עושים דבר כזה, להיכנס לטלוויזיה? אח"כ אנשים יכניסו טלוויזיה לבית בשביל הידברות, ויראו דברים לא טובים'. אמרתי לו שזו באמת שאלה גדולה, אבל לא עשינו שום צעד לפני ששאלנו את מרן הרב עובדיה יוסף. כתוב 'צאי לך בעקבי הצאן', יש עיני העדה, צריך לשאול את גדולי ישראל. שאלנו את מרן ראש הישיבה, יבדל לחיים טובים, הרב שלום כהן, והוא אמר שכן לעשות. אבל אמרתי לו, שאני רוצה שזה יהיה על דעת כולם. 'מי הרב שכבודו מתייעץ איתו?'. אמר לי – 'הרב שטיינמן'. אמרתי לו, 'בוא נלך לרב שטיינמן'.

"הלכנו, הוא פרש למה לדעתו זה לא בסדר, אני הסברתי מה הכיוון. הוא אמר את הפסוק 'אני ה' בשכני איתם בתוך טומאותם'. 'תעשו ותצליחו. מתוך הטומאה תוציאו את הקדושה. אדרבה, תעשו ותפתחו'. וכל גדולי ישראל הצטרפו. האדמו"ר מבעלז היה אז מהדוחפים הראשונים, אמר שחמשים שנה מאז קום המדינה – אז זה היה – כל כך מצפים שייפתח דבר כזה. ובאמת רואים, ב"ה, מעל הגדרות מגיעים אלינו. אמר לי בחור מקיבוץ בצפון: 'אתם הראיתם לי בבית מה שהנהלת הקיבוץ לא רצתה שאדע. מעל הגדרות נכנסתם אלי הביתה'. היום הוא שומר שבת, כל החיים שלו השתנו. רואים את ההסתכלות של גדולי ישראל, שיודעים להכריע.

"גם בעניין הזה של אתר שבע ברכות, התמיכה של גדולי ישראל גדולה. מי שמכיר את התחום הזה של עולם הקירוב, יודע איזה ניסיונות יש היום לבחורים ובחורות שמתחזקים, מגיעים מסביבה לא דתית, כמו הבחור הזה ששואל. הוא מתחזק, היא מתחזקת, אבל גרים בסביבה לא דתית. איך ימצאו אחד את השני? איך יקימו בית של קדושה? לכן הוקם האתר הזה, שברוך ה' רשומים בו היום למעלה מ-40,000 רווקים ורווקות, ויש בו למעלה מ-1500 חתונות של זוגות שכבר הקימו בתים נאמנים בישראל.

"אלא מה? יש גישות שונות. הקו של הידברות זו הנהגה של כל גדולי התורה שבדור, שכולם בעצם שייכים לזרם המרכזי, שזה אדמו"רים, ראשי ישיבות, ראשי עולם התורה הספרדי. אבל יש העדה החרדית, שכמו שהציבור יודע הגישה שלהם היא גם לא להשתתף בבחירות לכנסת, לא כמו דעת רוב גדולי ישראל שאומרים שצריך לבחור, ושצריך להציל, מה שאפשר לתקן צריך לתקן. הם, הגישה שלהם היא לא להשתתף בכנסת. ולא רק הם, יש עוד כמה שחתמו איתם, ורובם של החותמים – זו גם הגישה שלהם. הגישה שלהם היא לא להשתתף בבחירות. בסדר, אנחנו מכבדים כל תלמיד חכם באשר הוא. אבל ההנהגה של גדולי ישראל, ההנהגה של הידברות היא על פי ההנחיה הזו. ובאמת, השבוע הזה הרב חיים קנייבסקי חתם על תמיכה להידברות, מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן חתם, הרב אדלשטיין, האדמו"ר מבעלז ועוד רשימה ארוכה של אדמו"רים שהשבוע הזה חתמו על תמיכה בהידברות, ופונים לציבור שאדרבה, יחזקו ויעודדו.

"לכן לא צריך להיבהל כששומעים שיש איזו קבוצה שיצאה נגד, כי הם, יכול להיות שגם אם יבואו לסמינרים – יש סמינרים של קירוב, של ארגונים כמו ערכים, כמו הארגון של חסידי בעלז ועוד ארגונים שעושים קירוב – יכול להיות שהם יראו שיושבים גברים ונשים יחד מעורבים בהרצאות, יכול להיות שיברחו משם. טוב. זו הגישה שלהם. כשערכים הוקמה, כך סיפר הגאון הרב בעדני, באו לרב שך והתלוננו על ערכים שעושים סמינרים, ומביאים אנשים לא דתיים, יושבים בתערובת, תלונות. בהתחלה הרב שך אמר שכדאי לעשות כמה גדרים. אחר כך הוא קרא לרב בעדני, ואמר לו – 'תגיד להם שבקירוב זה משהו אחר'. עולם הקירוב זה דין אחר, זה לא כמו העולם החרדי. צריכים לראות איך לקרב ולא לרחק. ממש, דברים שלפני כן חשב לגדור – אמר שצריך לפתוח את זה.

"לכן גם אתר 'שבע ברכות', הרי הוא לא מיועד לציבור החרדי. גם כתוב שם בפירוש, לא מיועד לציבור החרדי. זה מיועד לציבור מתחזק, שחס ושלום נופלים. אם לא יכירו את בן/בת הזוג – איך יקימו בתים נאמנים, איך יחיו בקדושה? והתנאי לרישום הוא שמירת נגיעה. אז נכון שלא כל מי שנרשם הוא אמיתי. יש אנשים לא אמיתיים. אבל כל מי שנרשם ומקבל הצעה, צריך לעשות המון בירורים – לבדוק מי האדם. מבחינתנו בהידברות, כל פעם ששומעים איזו תלונה – יש גם תלונות, לפעמים אנשים מתלוננים, זאת פנתה ככה, זה פנה ככה – עושים גדרים, מפיקים לקחים. כל הזמן מפיקים לקחים. לפעמים זה קצת מכביד על הגולשים, אבל כולם מבינים שזה לטובתם, שגם הגדרים שעושים נועדו לשמר, כדי שבעזרת ה' תהיה תועלת ולא יהיה קלקול. זו בעצם המטרה של האתר.[

"לכן בעצם האתר הזה הוא חינמי. יש 40,000. תיקח מכל אחד 10 שקלים בחודש, אתה יכול להגיע לסכום יפה. אבל גם זה בקשתי מהנהלת הידברות לא לקחת שקל אחד, כי יש אנשים שאומרים 'אני כבר מיואש', אז אם תיקח אפילו שקל אחד – הוא כבר לא ירצה להירשם. שלא יהיה מצב שאחד לא יירשם בגלל כסף. שיירשמו, ויכירו אחד את השני.

"כל פעם שמגיעים לקהילות בחוץ לארץ, אני משתדל לדבר איתם. גם פה יש עכשיו צופים, אנחנו יודעים, ממקומות שונים בעולם, אז גם, פונים אליהם, שכל אחד באזור שלו יפרסם את שבע ברכות, שיירשמו כמה שיותר. בשבת שעברה, שבת שירה, היינו בירושלים, הידברות עשו שבת במלון לאונרדו. הגיעו זוג – היא מצרפת, הוא מהארץ, והיא מספרת שהיתה שם בהרצאה בצרפת, והיא כבר היתה כאובה, ממש בדמעות, רוצה כבר להתחתן, מתבגרת ולא מתחתנת. ואמרתי לה, 'תירשמי לשבע ברכות'. דרך שבע ברכות הכירה בחור פה בארץ, נפגשו, התחתנו, והיא עשתה עליה והם גרים עכשיו בארץ. בעז"ה אהיה סנדק כשייוולד בן, היא רוצה שאגיע לשם.

"אז לכן צריך לדעת שהקו של הידברות הוא הקו של גדולי ישראל, הכל נעשה בשיקול דעת ובתבונה. מה קרה שנזכרו עכשיו שיצאו נגד האתר הזה, שבע ברכות? יש כמה אחדים שחזרו בתשובה לפני כמה שנים, והחליטו שהם חכמים יותר מכל הרבנים, והלכו להסית את כל אלה. יש אחד, שאי אפשר לשפוט אותו – אשתו התקלקלה בגלל האינטרנט, ראתה אינטרנט והתקלקלה לגמרי. אז הוא החליט שהוא הולך להילחם באינטרנט. ואז, כבר לא מבדיל בין קודש לחול, בין טמא לטהור. הולך להילחם בהכל.

"יש אחד אחר, עיתונאי, חזר בתשובה לפני כמה שנים, והוא מרגיש את עצמו שהוא חכם יותר מכל החכמים, יש לו דעת תורה, נלחם בטלפונים, בכל העניינים. אפילו דברים שהכשירו גדולי ישראל לצורך אנשי עסקים שזקוקים לטלפון עם חסימות. אבל הוא נהיה ממש אנטי של הכל, יצא להילחם, מתוך הגאווה של האדם הזה.

"פעם, כשהיינו בפורת יוסף, של הישיבה, זה דבר שחשוב לדעת אותו, המשגיח, הרב שלנגר, שה' יתן לו אורך ימים ושנות חיים ובריאות, הוא פעם אמר לנו – אז היו הפגנות, שהיו זורקים אבנים ושורפים פחי אשפה – הוא אמר לנו, 'תדעו לכם, יש אנשים שיש להם מידות רעות. זה מובנה. מידה רעה שהיא מובנית, צריך לעבוד על המידה. במקום לעבוד על המידה, הוא יודע שהתורה אוסרת – אז את כל הרוע הוא מוציא בצד של הקדושה. שורף פחי אשפה לכבוד שבת, מידה אבנים, כי עכשיו יש לו כאילו סוג של היתר. אבל אדם שיש לו יראת שמים, יודע לא לקחת את הגאווה שלו ואת המידות הרעות, ודרך התורה להוציא את הכל להפיץ החוצה'. אבל יש אנשים, מה לעשות, העיתונאי הזה שחזר בתשובה, אני לא יודע כמה תורה הוא הספיק ללמוד, אבל הוא כבר מרגיש את עצמו שהוא חכם יותר מכל הרבנים, ותוקף, והולך, ומסית רבנים נגד. לכן אני אומר, לפחות לעצמנו לדעת את האמת הזאת, ובעזרת ה' נאחל לבחור שיזכה בקרוב להקים בית נאמן בקדושה ובטהרה".

בתגובה לתשבחות מהקהל, הוסיף הרב זמיר כהן ואמר:

"נוסיף גם עוד דבר, אם כבר מזכירים את העניין הזה, אלה שתקפו, תקפו אפילו את עלוני השבת של הידברות, וטענו שלא להכניס אותם לבתי כנסת, כי יש שם פרסום של שבע ברכות, עד כדי כך. אבל אני מכאן רוצה לפנות לכולם, כמו שכתוב בפסוק 'כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ'. אז כל אחד ישתדל בעז"ה לראות באזור מגוריו, אם עדיין לא מפיצים את העלונים - שי–יצו. היום זה ב"ה מתקרב ל-200,000 עלונים שמופצים כל שבת, ולפי סטטיסטיקות, לכל עלון יש כמה קוראים. כל אחד יעשה חשבון לכמה זה יכול להגיע. בסמינר הרווקות האחרון שהיה של ערכים בחיפה, ניגשה אלי בחורה, עם עגיל באף עדיין, אבל היא אומרת – 'אני שנה שלמה, כל שבת קוראת את העלון, ורק מזה התחלתי לשמור שבת'. עכשיו היא גם באה לסמינר, רק מקריאת העלון של שבת. מי שמפיץ את העלון יכול לדעת כמה זכויות יש לו.

"ונסיים את הנקודה הזאת בעוד נקודה אחת, בשבועות האחרונים, מי שעוקב, ארגון הידברות הותקף מהתקשורת החילונית, שהוא קיצוני יותר מידי ומחמיר, ומהעדה החרדית – שהוא מקל יותר מידי ופשרן. מה זה אומר? שאנחנו באמצע, בשביל הזהב, על פי דרך התורה".

תגיות:עלון הידברותשבע ברכותהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה