חדשות בארץ

דיווח במרוקו: נתניהו יגיע בקרוב לביקור ברבאט

אתר חדשות מרוקני דיווח כי ישראל מנהלת מגעים עם מרוקו במטרה לסכם על הגעתו של ראש הממשלה לביקור מדיני רשמי ברבאט. אתר חדשות באלג'יריה דיווח אף הוא כי נתניהו יבקר במרוקו

יבקר במרוקו? נתניהו (צילום: פלאש 90)יבקר במרוקו? נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת בצפון אפריקה מדווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בקרוב לביקור למרוקו.

על פי הידיעה שהביא הערב (חמישי) אהוד יערי בחדשות 13, ישראל ומרוקו מנהלות מגעים בתיווך אמריקני במטרה לסכם על הגעתו של נתניהו לביקור מדיני רשמי ברבאט. הידיעה מסתמכת על דיווח באתר החדשות המרוקני "לה-דסק". על פי הפרטים שנמסרו, את המגעים מהצד הישראלי מנהל ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת. האתר המרוקני הוסיף כי אם אכן המגעים יבשילו לכדי הסכמה, הביקור יתקיים בתחילת חודש אפריל - מספר ימים לפני הבחירות בארץ.

שלשום הביא "ישראל היום" דיווח דומה, הפעם מפי אתר חדשות באלג'יריה, שטען כי נתניהו עומד לבקר במרוקו בחודש מרץ. יודגש כי לדיווחים אלו אין אישור - לא ממקורות רשמיים בארץ ובמרוקו, ולא ממקורות אחרים.

ישראל ומרוקו קיימו ביניהן יחסים דיפלומטיים החל מאמצע שנות ה- 90 – בעקבות הסכם אוסלו – אך יחסים אלו נותקו בשנת 2000, בעקבות פרוץ האינתיפאדה השנייה.

כזכור, בסוף חודש אוקטובר 2018 ערך ראש הממשלה ביקור מדיני חשאי בעומאן, במהלכו נפגש עם שליטה, הסולטן קאבוס בן סעיד. בהודעה המשותפת שיצאה בסיום הביקור נאמר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון. בתחילת השבוע יצא נתניהו לביקור היסטורי בצ'אד, במהלכו הכריז עם נשיאה, אידריס דבי, על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות שנותקו ב- 1972.

תגיות:מרוקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה