חדשות בארץ

נתניהו אישר את העברת הכסף הקטארי לעזה, החמאס מסרב לקבל

בישיבת הקבינט אתמול המליצו ראשי מערכת הביטחון לאפשר את הכנסת 15 מיליון הדולר הקטאריים לרצועה. ראש הממשלה אישר את ההמלצה, אך בחמאס הודיעו כי הם מסרבים לקבל את הכסף

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (חמישי) את המלצתם של גורמי הביטחון, ולאפשר את העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה. כך מסר גורם מדיני.

האישור של נתניהו בא לאחר ששלשום הוא החליט להקפיא את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי בסך 15 מיליון דולר, וזאת בעקבות ההסלמה שיזמו הפלסטינים על גדר המערכת שכללה ירי של צלף לעבר כוחות צה"ל. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לדון בסוגיה. מהמידע שיצא מתוך הישיבה עולה כי ראשי מערכת הביטחון המליצו להעביר את הכסף, בכפוף לשמירת השקט בגבול בין ישראל ועזה. הם הסבירו לשרי הקבינט, כי ירי הצלף לעבר כוח צה"ל – שהסתיים בחסדי שמיים בפציעה קלה של קצין צה"ל – בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי ולא על ידי החמאס. בנוסף לכך ציינו הגורמים הביטחוניים כי החמאס אינו מעוניין בהסלמה, ולא הגיב על הרג אחד מאנשיו בתקיפה שביצע צה"ל בתגובה לירי הצלף. הקבינט אומנם לא קיבל החלטה סופית, אבל רוב השרים – ועל פי הידוע, גם ראש הממשלה – הביעו תמיכה בעמדת ראשי מערכת הביטחון.

בעזה, מסתבר, לא התרשמו מההחלטה של נתניהו. סגן מנהיג חמאס ברצועה, ח'ליל אל-חיה, הודיע כי ארגונו מסרב לקבל את הכסף הקטארי. במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים בעזה אמר אל-חיה כי הנהגת החמאס נפגשה עם שגריר קטאר ברצועה, מוחמד אל-עמאדי, והציגה בפניו את עמדתה. אל-חיה הודה לקטאר על מאמצי הסיוע שלה, אך הבהיר כי ארגונו לא יסכים ל"סחיטה", כהגדרתו, שמבצעת ישראל ולניסיונותיה להתחמק מההבנות שהושגו בין הצדדים בתיווך מצרים, קטאר והאו"ם. הוא ציין כי הסירוב לקבל את הכסף נובע מהדחיות החוזרות ונשנות של ישראל בהעברתו, ובשל התנאים שהציבה לחלוקתו. "עזה לא תהיה נתונה לסחיטה פוליטית ולא תהפוך לזירה של פסטיבל הבחירות הישראלי", אמר. בכיר החמאס הוסיף כי תהלוכות השיבה יימשכו עד להשגת הזכויות הפלסטיניות.

תגיות:חמאסקטאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה