בריאות ותזונה

8 הסיבות שמקשות עלינו לרדת במשקל

ישנה תופעה נפוצה בקרב אנשים הסובלים ממשקל עודף: בכל פעם שהם מתחילים דיאטה או פעילות גופנית כדי להוריד במשקל, מגיע שלב שבו הם נעצרים וחוזרים לאחור. למה זה קורה? 8 הסיבות שגורמות לירידה במשקל להיתקע, וגם פתרונות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשאנחנו מתחילים בתהליך להורדת משקל, תת המודע שלנו מפחד מהשינויים, והוא נכנס למגננה. כך קורה שלמרות הרצון לרדת במשקל, ולמרות המאמצים הכבירים שאנחנו משקיעים בזה, מד המשקל כמעט לא זז לכיוון מטה, והתסכול והיאוש מתחילים למלאות אותנו.

מחקרים שנעשו ברחבי העולם במרוצת השנים חשפו למה זה קורה, ואיך ניתן להתמודד עם התופעה, ולהמשיך לרדת במשקל באופן תקין.

1.צריכת החלבון שלכם בשפל

לחלבון יש חלק חשוב מאד בתהליך הירידה במשקל. הוא מסייע בהפחתת התאבון, כי הוא משפיע על הורמון הגלרין המווסת את הרעב. לכן חשוב שהחלבון יהווה כ-30% מתצרוכת הקלוריות היומית שלכם. צריכת חלבון בכמות המומלצת תגביר את הפעילות של מערכת חילוף החומרים ותגרום לה לעבוד טוב יותר, וכך תגרום לכם לרדת במשקל מהר יותר.

2. אתם לא עושים מספיק ספורט

אחד הדברים החשובים ביותר כדי לשרוף שומנים, זו פעילות ספורט אירובית. אם תתמקדו בהליכה מהירה, ריצה או נסיעה באופניים, הרגשתכם תשתפר פלאים, ותראו תוצאות בירידה, במיוחד בשומן הבטני. מומלץ לשלב יותר מפעילות ספורט אחת, כי הגיוון מגביר את שריפת השומנים, ומונע גם מגוון מחלות.

3. שינה טובה הינה מרכיב חשוב בירידה במשקל

אנשים רבים עושים הכל נכון, גם תפריט דיאטטי מעולה וגם פעילות ספורטיבית מגוונת, אבל עדיין מתקשים לרדת במשקל. הסיבה המפתיעה היא שהם סובלים מחוסר שינה. מחקרים רבים מוכיחים, כי לשינה יש חלק חשוב מאד בבריאות הגופנית והנפשית של האדם, ואם אנחנו לא ישנים מספיק שעות, אין לגוף מספיק אנרגיה כדי לשרוף שומנים.

אולי יעניין אותך גם:

"איך להוריד במשקל אחת ולתמיד"

"מהי הדרך לגרום לגוף לשרוף שומן גם מתוך שינה"

"איך להוריד במשקל, לאזן את הסוכר ולהוריד את לחץ הדם"

4. יש לכם התקפי אכילה

פעמים רבות דיאטה שלא נעשית בצורה נכונה גוררת עימה תחושת רעב, אחרי שעות ללא אכילה, או אכילת אוכל לא משביע. כתוצאה מכך, בשעות הערב, כשחוזרים הביתה, נתקפים בבולמוס אכילה שגורם לכם להעמיס על הצלחת כמויות גדולות של אוכל. גם במקרה שמדובר באוכל בריא, צריכה מוגברת של אוכל אינה מועילה לגוף בכלל. לכן חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות ובריאות, ולא להגיע בכלל למצב של רעב.

5. אתם מדלגים על שתיית מים לפני הארוחה

לכולנו ידועה המעלה החשובה של שתיית מים לבריאות שלנו. אולם שתיית מים גם יכולה לעזור לך להוריד במשקל. איך? מחקר מיוחד חשף שאנשים ששתו חצי ליטר מים חצי שעה לפני הארוחה, ירדו 44% יותר ממשקלם מאנשים שלא עשו זאת. לכן כדאי מאד להקפיד לשתות מים לפני כל ארוחה.

6. הסוד של האכילה המודעת

מה קורה כשאתם אוכלים בזמן שאתם קוראים ספר או צופים בהרצאה? לוקח למוח זמן לקלוט שאכלתם. כך נוצר מצב שאף על פי שכבר אכלתם כמות מכובדת – המוח מאותת לכם שהוא רעב, ואז אתם אוכלים עוד ועוד, מה שגורם להשמנת יתר. כדי לפתור את הבעיה הזאת מומלץ להשתמש בכלי של "מודעות לאכילה". מהיום, בכל פעם שאתם רוצים לאכול – אתם מתרכזים רק באוכל. לא בקריאת ספר, לא בסמארטפון ולא במחשב, אלא אך ורק בצלחת שלכם. את האכילה תבצעו בלעיסה איטית וטובה. ככל שתאריכו את זמן הארוחה – תאכלו פחות, כי יש זמן עד שהמוח מקבל אותות של שובע.

7. בזמן שהשומן שלכם יורד, מסת השריר עולה

כל אדם שרוצה לרדת במשקל, משתדל לשלב בין תזונה נכונה לפעילות גופנית. אולם חשוב לדעת שישנם שני סוגים של פעילות, האחד הוא פעילות אירובית, שהיא מעולה לדיאטה, והשניה היא פעילות כוח, שנחוצה גם היא בתהליך של הורדת משקל. אבל לפעמים, פעילות כוח גורמת לפיתוח השריר ולעליה במסת שריר, כך שיכול להיות שאתם יורדים, אבל אתם לא רואים את זה כשאתם בודקים את המשקל שלכם. לכן הדרך הכי נכונה לבדוק אם ירדתם או לא היא על ידי מדידת היקף המותניים, ולא על ידי שקילה.

8. אתם שותים משקאות ממותקים

כחלק מתהליך הדיאטה, אתם עלולים לפרגן לעצמכם שתיה מתוקה כפיצוי על זה שאתם נמנעים מחטיפים וממתוקים. הבעיה היא ששתייה מתוקה נחשבת לקלוריות הכי רעות, כי מדובר בקלוריות ריקות שנספגות בגוף במהירות, ואין לגוף אפשרות להתמודד מול כמות הסוכר שנכנסת אליו בבת אחת. גם במקרה שמדובר "רק" במים בטעמים או במשקה דיאטטי אחר, לרוב יש בהם כמות סוכר שיכולה להרוס לכם את כל הדיאטה. לכן הימנעו לחלוטין משתיה מתוקה.

אם תקפידו על 8 הכללים שלמדתם כאן, תוכלו לראות תוצאות של ירידה במשקל.

ואם נמאס לכם לרדת ועוד הפעם לעלות במשקל, אז כדאי לכם לבדוק את סדנת הדיאטה האחרונה של אליהו שירי, שעזרה לאנשים להוריד כבר עשרות קילוגרמים.

תגיות:דיאטהירידה במשקלהקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה