חדשות בארץ

נתניהו לקאסם סולימאני: אל תתערב בבחירות

ראש הממשלה הגיב על הפרסום, לפיו מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים הציע לתקוף בעומק ישראל כדי להוביל למפלתו בבחירות: "מוטב שסולימאני יבדוק את מצבם של הבסיסים האיראניים שהוא מנסה להקים בסוריה"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר היום (רביעי) מסר למפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, האחראי על יישום שאיפות ההתפשטות של איראן במזרח התיכון, ובכלל זאת בסוריה.

נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "במקום להתערב בבחירות, מוטב שסולימאני יבדוק את מצבם של הבסיסים האיראניים שהוא מנסה להקים בסוריה. כל עוד אני ראש ממשלה, לא נפסיק להיאבק נגדם".

ראש הממשלה הגיב בכך לידיעה שפורסמה בעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה", לפיו סולימאני קרא להגיב בעומק ישראל על תקיפות חיל האוויר נגד מטרות איראניות בסוריה, וזאת כדי לגרום להדחתו של נתניהו מתפקידו בבחירות הקרובות. על פי הדיווח, יממה לאחר התקיפה הנרחבת של מטוסי חיל האוויר שבוצעה בתחילת השבוע נגד מטרות כוח "קודס", הופיע סולימאני בפני המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן ואמר כי יש להחריף את התגובות נגד המתקפות הישראליות בסוריה. מפקד כוח "קודס" טען כי הדרך היחידה לעצור מתקפות אלו היא להגיב על כל טיל בשלושה טילים, ולנסות ולהפיל את מטוסי הקרב הישראליים גם כאשר הם נמצאים בשטח לבנון. הוא אף הציע להגביר את הלחץ על המשטר הסורי כדי להמריצו להגיב על תקיפות חיל האוויר.

הידיעה ב"אל-ג'רידה", המסתמכת על מקור בכיר בטהראן, הוסיפה כי מספר ימים לפני התקיפה הישראלית - ב- 18 בינואר - הגיע סולימאני לביקור בדרום סוריה. ביקור זה, כך נטען, הוא שהצית את האש בסבב האחרון בין ישראל לאיראן, שכלל ירי טיל-קרקע על ידי כוח איראני לעבר צפון הגולן. בחסדי שמיים, לוחמי כיפת ברזל יירטו את הטיל ללא נזק וללא נפגעים.

מוקדם יותר היום, במהלך ביקור בתרגיל בבסיס שיזפון, התייחס נתניהו בהרחבה לתקיפות שישראל מבצעת נגד מטרות איראניות בסוריה: "האויב העיקרי שאנחנו עומדים בפניו זה איראן. איראן מכריזה על כוונתה להשמיד אותנו בנשק גרעיני שאנחנו מחויבים לסכל, אבל איראן גם בונה כוחות סביבנו. היא רוצה ללפות אותנו. הם הקימו מבצר קדמי בלבנון, באמצעות חיזבאללה, הם הקימו מבצר דרומי בעזה שאותו תומכים חמאס והג'יהאד האסלאמי, ועכשיו הם רוצים להקים מבצר שלישי, ממש על גבולנו מול הגולן, בהתבססות צבאית של צבא איראן בסוריה".

"אנחנו מחויבים להילחם בכל הדברים הללו", הדגיש ראש הממשלה, "אנחנו הולמים בצבא איראן בסוריה. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני בסוריה. אנחנו מנטרלים את נשק המנהרות, במבצע מגן צפוני עכשיו בלבנון, ואת נשק המנהרות בעזה. אנחנו בשלוש החזיתות האלו מול איראן וגרורותיה".

תגיות:איראןקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה