חדשות בארץ

נתניהו לחמאס: אם תרימו ראש – התגובה תהיה קטלנית וכואבת

ראש הממשלה, שסייר בתרגיל בבסיס שיזפון, התייחס להסלמה בגבול הרצועה ושיגר אזהרה לעבר ארגוני הטרור. בהתייחסו לתקיפות חיל האוויר בסוריה אמר נתניהו כי ישראל מחויבת להילחם נגד האיום האיראני

נתניהו בשיזפון, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בשיזפון, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) להסלמה בגבול הרצועה ושיגר איום לעבר ארגוני הטרור.

במהלך ביקור בתרגיל בבסיס שיזפון אמר נתניהו: "יש אולי מישהו בעזה שחשב שהוא יכול להרים ראש. אני מציע להם להבין שהתגובה תהיה קטלנית וכואבת מאוד. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ולכל הסלמה".

נתניהו התייחס גם לתקיפות שישראל מבצעת נגד מטרות איראניות בסוריה: "האויב העיקרי שאנחנו עומדים בפניו זה איראן. איראן מכריזה על כוונתה להשמיד אותנו בנשק גרעיני שאנחנו מחויבים לסכל, אבל איראן גם בונה כוחות סביבנו. היא רוצה ללפות אותנו. הם הקימו מבצר קדמי בלבנון, באמצעות חיזבאללה, הם הקימו מבצר דרומי בעזה שאותו תומכים חמאס והג'יהאד האסלאמי, ועכשיו הם רוצים להקים מבצר שלישי, ממש על גבולנו מול הגולן, בהתבססות צבאית של צבא איראן בסוריה".

"אנחנו מחויבים להילחם בכל הדברים הללו", הדגיש ראש הממשלה, "אנחנו הולמים בצבא איראן בסוריה. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני בסוריה. אנחנו מנטרלים את נשק המנהרות, במבצע מגן צפוני עכשיו בלבנון, ואת נשק המנהרות בעזה. אנחנו בשלוש החזיתות האלו מול איראן וגרורותיה".

צלף פלסטיני ירה אתמול לפנות ערב לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. הכדור של המחבל פגע בקסדתו של קצין צה"ל, אך בחסדי שמיים לא חדר אותה והוא נפצע באורח קל. בתגובה תקף טנק של צה"ל עמדת תצפית סמוכה של החמאס. איש הזרוע הצבאית של החמאס נהרג בתקיפה וארבעה נוספים נפצעו, אחד מהם קשה. כמה שעות לאחר מכן תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מספר יעדי טרור במחנה צבאי של החמאס בצפון הרצועה. בעקבות ההסלמה הפלסטינית, הורה ראש הממשלה נתניהו להקפיא שוב את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לעזה.

ובתוך כך, מצרים והאו"ם - המתווכים הקבועים בין ישראל והחמאס - כבר נכנסו לתמונה והחלו בפעולות תיווך במטרה למנוע הידרדרות לעימות נרחב. בעזה דיווחו כי ג'יימי מקגולדריק, סגנו של שליח האו"ם למזרח התיכון, הגיע לרצועה. 

מבחינת החמאס, נקודת המפתח להרגעת סבב האלימות הנוכחי היא הכסף הקטארי, המספק לו אוויר לנשימה. הוא אומנם הוציא תגובה נזעמת לתקיפות הישראליות ברצועה והטיל על ישראל את "האחריות המלאה" לתוצאות ההסלמה, ומקורות פלסטיניים מסרו לחדשות 13 כי ייתכן והוא יגיב באופן נקודתי על הריגת פעיל הזרוע הצבאית של הארגון אתמול. עם זאת, נראה כי בשלב זה הכנסת הכסף הקטארי לרצועה נמצאת בראש סדר העדיפויות של החמאס. על פי הדיווח של גל ברגר ב"כאן חדשות" – המסתמך על מקורות בחמאס – ארגון הטרור העביר מסרים לישראל לפיהם ירי הצלף בקצין צה"ל לא בוצע על דעתו ואינו מקובל עליו. ידיעה זו מצטרפת לטענותיהם של בכירים בחמאס כי את הירי ביצע ארגון הג'יהאד האסלאמי, המקבל את הוראותיו מאיראן. בחמאס הבהירו כי על ישראל לאפשר את העברת הכסף הקטארי לרצועה, אחרת "זה יסבך את המצב".

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה