חדשות בארץ

דיווח: ישראל פעלה להציל את חייו של אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית אושפז במאי 2018 בבית חולים ברמאללה כשהוא סובל מדלקת ריאות חריפה ועם סיכון ממשי לחייו. ישראל נחלצה לסייע לבלימת ההידרדרות במצבו הרפואי

אבו מאזן עם שחרורו מבית החולים ברמאללה, 28 במאי 2018 (צילום: פלאש 90)אבו מאזן עם שחרורו מבית החולים ברמאללה, 28 במאי 2018 (צילום: פלאש 90)
אא

ישראל סייעה בשנה שעברה להציל את חייו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שאושפז בבית חולים ברמאללה. כך חשף הבוקר אליאור לוי ב"ידיעות אחרונות".

בחודש מאי 2018 אושפז אבו מאזן פעמיים בתוך יממה בבית חולים ברמאללה. העיתון "אל-חיאת" דיווח כי הוא לקה בדלקת ריאות חריפה וכי הרופאים מתקשים לייצב את מצבו. בדיווחים שונים שנפוצו בתקשורת נטען כי הראיס הפלסטיני נמצא במצב קשה. ברשות הפלסטינית ניסו להציג תמונה של 'עסקים כרגיל' והוציאו לתקשורת תמונות של אבו מאזן מתהלך במסדרון בית החולים וקורא עיתון בחדרו, כשלמעשה היה קיים סיכון ממשי לחייו.

בישראל עקבו מקרוב אחרי המתרחש ברמאללה, והמידע המודיעיני שזרם סיפק את התמונה האמיתית ביחס למצב בריאותו של אבו מאזן. ההחלטה שהתקבלה הייתה לנסות ולבלום את הידרדרותו הרפואית.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", ישראל הציעה בתחילה למקורביו של אבו מאזן להעבירו לבית חולים בישראל, כדי שניתן יהיה להעניק לו טיפול טוב יותר לעומת הטיפול שקיבל ברמאללה. הבכירים הפלסטיניים אליהם הועברה ההצעה שקלו אותה היטב אך לבסוף החליטו לדחותה, ככל הנראה מתוך הערכה סבירה למדי שצעד כזה יגרום לזעם רב וביקורת קשה בציבור הפלסטיני.

בישראל לא אמרו נואש ולא חדלו מהמאמצים: רופא מומחה ישראלי נשלח לבית החולים ברמאללה לטפל ביו"ר הרשות, וכעבור יומיים החל מצבו להשתפר. שבוע לאחר מכן הוא שוחרר מבית החולים.

למרות ההספדים הרבים שכבר נישאו עליו עוד קודם לאשפוזו ובמיוחד במהלך האשפוז, אבו מאזן חזר לתפקוד סביר וממשיך לנהל את ענייני הרשות. הוא עושה זאת בעיקר מביתו מרמאללה, אם כי מצב בריאותו וגילו המתקדם (83) לא מונעים ממנו מלהמשיך לטוס פעמים רבות לחו"ל.

תגיות:אבו מאזןהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה