חדשות בעולם

ראיס מעופף: אבו מאזן ביקר בשנת 2018 ב- 17 מדינות

יו"ר הרשות הפלסטינית שהה כמעט שליש מימיה של השנה החולפת מחוץ לשטחים שבשליטתו הרשמית. למרות גילו המתקדם ומצבו הבריאותי המידרדר, הוא הרבה לטוס ברחבי העולם, על חשבון תקציבה של הרשות הפלסטינית הסובל מגירעון חריף

אבו מאזן בבלגיה, ינואר 2018 (צילום: שאטרסטוק)אבו מאזן בבלגיה, ינואר 2018 (צילום: שאטרסטוק)
אא

לא קל לחיות ברמאללה: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקר במהלך שנת 2018 בלא פחות מ- 17 מדינות ושהה בהן במצטבר 109 ימים. כך חשף הבוקר אליאור לוי בכתבת תחקיר שפורסמה בעיתון ידיעות.

הנתונים, יש לומר, מדהימים: מצבה הפיננסי החמור של הרשות הפלסטינית והגירעון החריף בתקציבה, גילו המתקדם של הראיס הפלסטיני (83) ומצבו הבריאותי המידרדר – שגרם לאשפוזו בבית חולים ברמאללה בחודש מאי שעבר – לא מנעו ממנו לדלג ממדינה למדינה ולהיות מחוץ לשטחי הרשות כמעט שליש מימות השנה.

ירדן, בה ביקר אבו מאזן 6 פעמים, הייתה היעד המועדף עליו בשנת 2018, וזאת בשל הבית שהוא מחזיק בעמאן. אך הוא לא בחל באף יבשת ובאף יעד, וטס למדינות באירופה, ביבשת אמריקה (צפונה ודרומה), באפריקה ובאסיה. רוסיה (פעמיים), ארצות הברית (פעמיים), צרפת, איטליה, בלגיה, אירלנד, ונצואלה, קובה וצ'ילה – אלו רק חלק מהמדינות אליהן הגיע.

אין להתפלא, על כן, שיו"ר הרשות – שתחת שליטתו הרשמית נמצאות כל הערים הפלסטיניות בשטחי יהודה ושומרון – לא מצא זמן לבקר בשכם, ג'נין, טול כרם, חברון ויריחו. יש לציין, כי הפופולריות של אבו מאזן נמצאת ממילא בירידה מול כוחו הגובר של ארגון החמאס, שאינו מסתפק ברצועת עזה עליה השתלט ב- 2007 ושואף להרחיב את השפעתו למאחזים נוספים. בימים בהם הוא אינו נמצא בחו"ל, אבו מאזן מעדיף על כן לשהות בחיקה החמים של המוקאטעה ברמאללה, המהווה את מעוזו העיקרי.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה