חדשות בארץ

עיריית תל אביב: העבודות להקמת גשר יהודית יחלו בשבת הקרובה

הודעת העירייה באה לאחר שפרקליטות המדינה מסרה לבג"ץ כי היא מסירה את התנגדותה לביצוע העבודות במשך שש שבתות

אתר העבודות להקמת גשר יהודית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אתר העבודות להקמת גשר יהודית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

עיריית תל אביב הודיעה היום (שלישי) כי העבודות להקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון יחלו בשבת הקרובה. הודעת העירייה באה לאחר שפרקליטות המדינה מסרה לבג"ץ כי היא מסירה את התנגדותה לביצוע העבודות במשך שש שבתות.

כזכור, משבר "גשר יהודית" פרץ בחודש אוגוסט שעבר, כאשר חברת "נתיבי איילון" הודיעה כי הגשר המתוכנן להולכי רגל ורוכבי אופניים ייבנה תוך חילולי שבת במהלך שש שבתות רצופות. בעקבות הסערה שפרצה נוכח חילולי השבת ההמוניים הצפויים, הורה שר התחבורה ישראל כץ להקפיא את העבודות. בתגובה, עתרה עיריית תל אביב לבג"ץ בבקשה לחייב את כץ ואת חברת "נתיבי איילון", האחראית על בניית הגשר, לחדש את העבודות ולאפשר לבצען בשבת.

לפני שבועיים הגיש משרד התחבורה תצהיר תשובה לבג"ץ, בו עלתה ההצעה לבצע את העבודות להקמת הגשר תוך שמירה על העקרונות שקבע השר כץ. על פי עקרונות אלו, תחול דחייה של חצי שנה בהקמת הגשר, וזאת במטרה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט חשמול המסילה בקו תל אביב-ירושלים. בנוסף, תבוטל התוכנית לחסימתם הנפרדת של נתיבי איילון לצורך בניית הגשר, באמצע השבוע או בסופי השבוע, במשך שישה שבועות – כפי שתוכנן בתחילה. במקום זאת, העבודות להקמת "גשר יהודית" יתבצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות. היום, כאמור, הביעה הפרקליטות עמדה שונה בשם המדינה – יומיים לפני שבג"ץ היה אמור להכריע בעתירת העירייה.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר בתגובה: "כפי שחזרתי ואמרתי, גשר יהודית קום יקום. שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות".

בתגובה לחילולי השבת, שאמורים להתחיל כבר בסוף השבוע הקרוב, שוחח חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה) עם שר התחבורה ואמר לאחר מכן: "נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בשבתות ובמועדי ישראל".

ממשרד התחבורה נמסרה התגובה הבאה: "בניגוד להודעת עיריית תל אביב, גשר יהודית יוקם בהתאם לעקרונות שקבע השר כץ. בניגוד להודעה שפורסמה, בג"ץ קיבל את עמדת משרד התחבורה בכל הנוגע להקמת גשר יהודית וכל העקרונות שנקבעו על ידי השר נשמרו במלואן. יצוין כי לאורך כל ההליכים המשפטיים, בג"ץ קיבל את עמדת משרד התחבורה והשר במלואה ודחה את כל בקשות עיריית תל אביב לקבל צו עשה שיחייב את השר להקים מיידית את הגשר".

תגיות:חילול שבתגשר יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה