חדשות בארץ

משרד התחבורה בתצהיר לבג"צ: גשר יהודית יוקם במהלך חשמול הרכבת

משרד התחבורה הודיע לבג"צ כי בכוונתו לדחות בחצי שנה את פרויקט גשר יהודית, שתוכננה להתבצע בשבתות, ולהקים את הגשר במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת בין ירושלים ותל אביב

חסימת נתיבי איילון (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)חסימת נתיבי איילון (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
אא

משרד התחבורה וחברת "נתיבי איילון" הגישו היום (שלישי) לבג"צ תצהיר תשובה, המתייחס לביצוע העבודות להקמת "גשר יהודית" – גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים מעל נתיבי איילון.

כזכור, פרשת "גשר יהודית" פרצה בחודש אוגוסט שעבר, כאשר חברת "נתיבי איילון" הודיעה כי במסגרת הפרויקט להקמתו של הגשר ייסגרו נתיבי איילון לתנועה במהלך 6 שבתות, ובמקום יבוצעו עבודות נרחבות. הודעתה של החברה גרמה לסערה, נוכח חילולי השבת ההמוניים הצפויים. סיעת "יהדות התורה" דרשה מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרי התחבורה והעבודה והרווחה למנוע את העבודות. שר התחבורה ישראל כץ נענה לתביעה הנחרצת והורה לחברת "נתיבי איילון" להקפיא באופן מיידי את העבודות ולהגיש לו תוכנית חלופית לביצוען. בתגובה, עתרה עיריית תל אביב-יפו לבג"ץ בבקשה לחייב את כץ ואת חברת "נתיבי איילון" לחדש את העבודות לבניית הגשר ולאפשר לבצען בשבת.

מהתצהיר של משרד התחבורה וחברת "נתיבי איילון" עולה, כי הם מציעים לבצע את העבודות תוך שמירה על העקרונות שקבע שר התחבורה ישראל כץ. על פי עקרונות אלו, תחול דחייה של חצי שנה בהקמת הגשר, וזאת במטרה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט חשמול המסילה בקו תל אביב-ירושלים. בנוסף, תבוטל התוכנית לחסימתם הנפרדת של נתיבי איילון, באמצע השבוע או בסופי השבוע, במשך 6 שבועות – כפי שתוכנן בתחילה. במקום זאת, העבודות להקמת "גשר יהודית" יתבצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות.

התצהיר הוגש לאחר שבג"צ נעתר לבקשת משרד התחבורה והעניק פרק זמן של חודש לבחינת ביצוע העבודות לבניית הגשר. בתצהיר נכתב כי פרויקט חשמול רכבת ישראל מהווה פרויקט לאומי ראשון במעלה ובעל חשיבות עליונה, ולכן ניתנה עדיפות לביצועו. הנפת קורות "גשר יהודית" לא תתבצע בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע פרויקט החשמול, בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת, וזאת במטרה למנוע פגיעה נוספת בציבור.

תגיות:גשרמשרד התחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה