בריאות ותזונה

"התוצאות משמחות מאוד": האם הצמח הזה שגדל אצלנו בערבה - מסוגל לצמצם סרטן?

במשך עשרות שנים מנסים החוקרים להתחקות אחר תרופות חדשות לחולי סרטן מלבד הכימותרפיה, שיתרמו יותר בחיסול התאים הסרטניים, ויזיקו פחות לתאים הבריאים. נדמה שכעת התגלה קצה חוט, להתמודדות עם הבעיה

כוכב ריחני או בשמו המדעי Asteriscus graveolens כוכב ריחני או בשמו המדעי Asteriscus graveolens
אא

עבור חולי סרטן, כימותרפיה היא המענה הכמעט יחידי בעולם הרפואה המערבי, ועל השלכותיו מרחיקות הלכת כולנו יודעים: מצד אחד התרופות הכימותרפיות אמנם מחסלות את התאים הסרטניים, אך אליה וקוץ בה: באותה נשימה ממש הן גם הורסות את התאים הבריאים שבגוף.

במשך עשרות שנים מנסים החוקרים להתחקות אחר תרופות חדשות, שיתרמו יותר ויזיקו פחות - ונדמה שכעת התגלה קצה חוט להתמודדות עתידית עם הבעיה.

מחקר שהתפרסם לאחרונה על ידי ד"ר ריבקי אופיר ממרכז מדע ים המלח והערבה - שלוחת ערבה תיכונה, טוען כי צמח בשם 'הכוכב הריחני' - שגדל באזורים המדבריים של ארצנו, מסוגל להפחית בצורה משמעותית תאים סרטניים.

על פי הדיווח ב'וואלה', המחקר התפרסם בכתב העת המדעי International Journal of Molecular Sciences - שם הוצגו החומרים של הצמח כבעלי השפעה אנטי-סרטנית, לאחר שחשיפתו לעכברים חולי לימפומה, הולידה הצלחה של 50% במיגור התאים הסרטניים.

הבשורה המשמחת היא שהמיצוי מהצמח לא פגע בתאים הבריאים - דבר שהפיח תקווה בד"ר אופיר ובצוות החוקרים שלה, שכבר עכשיו עמלים על פיתוח תרופה חדשה למחלה. אמנם מדובר במחקר שנוסה עד כה רק על עכברים, אבל לדברי ד"ר אופיר "תוצאות המחקר משמחות מאוד. איננו יודעים עדיין לאילו סוגי סרטן הוא יוכל לסייע, אבל הפוטנציאל ברור - הכוכב הריחני מכיל ערכים רפואיים ואם אחת מחברות התרופות תחליט להשקיע בצמח הייחודי, אולי נוכל להביא בשורה לחולי הסרטן מצמחי הערבה", היא מסכמת.

תגיות:מדברצמחסרטןמחקרישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה