חדשות בארץ

נתניהו על תקיפת צה"ל בסוריה: "מי שמאיים להשמיד אותנו – יישא במלוא האחריות"

בנאום בטקס חנוכת נמל התעופה רמון בתמנע, אמר ראש הממשלה כי ישראל אינה עוברת לסדר היום על מעשי התוקפנות של איראן וניסיונותיה להתבסס בסוריה

נתניהו בשדה התעופה רמון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בשדה התעופה רמון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפני הצהריים (שני) למתקפה הנרחבת שביצע הלילה חיל האוויר נגד יעדים של כוח "קודס" האיראני בסוריה.

בנאום שנשא בטקס חנוכת נמל התעופה רמון בתמנע על שמם של אילן ואסף רמון ז"ל, אמר ראש הממשלה: "אמש הלם חיל האוויר בעוצמה במטרות איראניות בסוריה, לאחר שאיראן שיגרה משם טיל אל עבר שטחנו. איננו עוברים לסדר היום מול מעשי תוקפנות אלה, מול ניסיונות איראן להתבסס צבאית בסוריה ומול ההצהרות המפורשות של איראן שבכוונתה להשמיד את ישראל, כפי שאמר רק עכשיו מפקד חיל האוויר של איראן".

"אנו פועלים גם נגד איראן וגם נגד הכוחות הסורים שמסייעים לתוקפנות האיראנית", הוסיף נתניהו, "מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו. מי שמאיים להשמיד אותנו יישא במלוא האחריות".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, דחה הבוקר את הטענה לפיה ירי הטיל האיראני אתמול לעבר שטח ישראל הינו תוצאה של החלטת ארצות הברית להסיג את כוחותיה מסוריה. בראיון לכאן-רשת ב' אמר ארדן: "אנחנו לא חושבים שזה קשור ליציאה של הכוחות האמריקניים. אנחנו חושבים שזה בעיקר קשור ליציבות של המשטר הסורי ולשיתוף הפעולה בינו לבין המשטר האיראני. לכן ההמחשה שלנו היא שכל מי שיסייע למשטר האיראני בהתבססותו – דמו בראשו והוא ישלם מחיר כבד".

ארדן הוסיף כי שיגור הטיל המחיש את הסכנה הטמונה בהתבססותה של איראן בסוריה: "אסור לנו לאפשר את התופעה הזו וצריך להילחם בה עכשיו בכל האמצעים – מודיעיניים, דיפלומטיים וגם צבאיים". הוא הדגיש כי המרכיב הצבאי של המערכה "חייב להמשיך כל העת מבלי להפסיק ומבלי שהם יחשבו שיש משהו שיכול למנוע מאיתנו את התקיפות נגד התבססותם בסוריה".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הגיב על התקיפה הישראלית בסוריה באומרו כי היא מהווה "מסר ברור לקאסם סולימאני ומשמרות המהפכה – הקם להורגך השכם להורגו". בראיון לגלי צה"ל אמר כץ כי "מי שיורה טילים לעבר החרמון הישראלי – ישלם את מלוא המחיר. גם המשטר הסורי, שנותן חסות לאיראן ומאפשר לה לפעול משטחו נגד ישראל – משלם ושילם את המחיר". הוא הוסיף והבהיר כי ישראל תמשיך לפעול גם בעתיד ככל שיידרש, "גם מול אתגרים טכנולוגיים, בתוך מציאות אזורית מורכבת – כולל נוכחות רוסית בסוריה".

בתשובה לשאלה האם נלקחה בחשבון האפשרות לתגובה איראנית, אמר כץ: "אנחנו כל הזמן לוקחים זאת בחשבון. סולימאני וכוח 'קודס' מתארגנים כל הזמן – באמצעות מיליציות שיעיות – לפגוע בישראל. אלמלא הפעילות שהובילו בשנים האחרונות הממשלה, צה"ל, הרמטכ"ל הפורש גדי איזנקוט וכל גורמי הביטחון – היינו במצב חמור בהרבה. מנענו עד כה התבססות ימית ואווירית נרחבת של איראן בסוריה, ארגון של 80 עד 100 אלף חיילי מיליציות שיעיות שהם תכננו להקים כאן – למעשה, חזית שלמה שהייתה הופכת את רמת הגולן לחזית חמה של טרור. האתגרים גדולים אבל אנחנו מאוד נחושים. חשוב שגם המעצמות ומדינות אחרות ידעו שהמדיניות שלנו ברורה. בהתחשב במה שקורה באזור ובאתגרים, אנחנו מנהלים מדיניות ביטחונית מושכלת – אחראית אבל מאוד תקיפה".

תגיות:איראןגלעד ארדןישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה