חדשות בארץ

בעקבות המתקפה הישראלית בסוריה: איראן מאיימת על ישראל

מפקד חיל האוויר האיראני אמר כי לחייליו אין כבר סבלנות לחכות למלחמה עם ישראל: "אנחנו מוכנים למערכה המכרעת שתוביל להיעלמותה"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד חיל האוויר של צבא איראן, הגנרל עזיז נאסירזאדה, איים הבוקר (שני) על ישראל ואמר כי לארצו אין כבר סבלנות להמתין למלחמה עם ישראל שתוביל לחיסולה.

הבכיר הצבאי האיראני לא התייחס באופן ישיר למתקפה הישראלית הלילה בסוריה נגד יעדים של כוח "קודס" האיראני. עם זאת, בראיון לאתר "מועדון העיתונאים הצעירים" הכפוף למשטר האיראני, הוא הדגיש: "אנחנו מוכנים למערכה המכרעת עם ישראל שתוביל להיעלמותה. החיילים הצעירים של חיל האוויר חסרי סבלנות ומוכנים למלחמה נגד המשטר הציוני שתמחק אותו מעל פני האדמה".

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר כי התקיפה הנרחבת של חיל האוויר הלילה באה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע אתמול לעבר צפון רמת הגולן שבוצע על ידי כוח איראני. בתדרוך לכתבים ציין מנליס כי האיראנים תכננו את ירי הטיל במשך מספר חודשים, במטרה להרתיע את ישראל מהמשך התקיפות שהיא מבצעת בשטח סוריה.

בהתייחסו למטרות שהותקפו, אמר מנליס כי במוקד התקיפה היה "אתר משמעותי לאחסון אמצעי לחימה" באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק. "זו תקיפה נרחבת שיצרה הרבה מאוד פיצוצי משנה". בין היעדים הנוספים היו גם אתרי מודיעין ואימונים של האיראנים.

"בטרם התקיפה ובמהלכה אנחנו מזהירים גם באופן גלוי את הסורים מלבצע ירי נ״מ מכל סוג שהוא", אמר מנליס. "בפועל מבוצע ירי של עשרות רבות של טילי קרקע-אוויר ונ"מ סורי לעבר מטוסינו. בעקבות כך ניתנה פקודה לתקוף מטרות הגנה אווירית".

דובר צה"ל הוסיף כי סוריה "מנוצלת" על ידי איראן ומשלמת על כך מחיר יקר. לדבריו, המתקפה הלילה מבהירה את הסיכון שהמשטר הסורי לוקח בכך שהוא מאפשר לאיראן להתבסס בשטחו: "חלק מיעדי התשתית של 'קודס' שאנחנו תוקפים נמצאים בתוך מחנות של הצבא הסורי, שהסורים נותנים לאיראנים להשתמש בהם".

על פי ההודעה שפורסמה על ידי משרד ההגנה הרוסי, במתקפה הישראלית בסוריה נהרגו ארבעה חיילים סוריים ושישה נוספים נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על 11 הרוגים.

תגיות:איראןסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה