חדשות בעולם

דיווח סעודי: נסראללה חשוד במעילה בכספים איראניים ונמצא במעצר בית

בעקבות היעדרותו הארוכה של מזכ"ל החיזבאללה מהזירה הציבורית, טען העיתון "אל-וטן" כי איראן חושדת שנסראללה ומקורביו אחראים למעילת ענק בסך עשרות מיליוני דולרים בכספים שהעבירה לארגון הטרור

נסראללה, תמונת ארכיון (צילום: Ferran Queved/propaimages/flash90)נסראללה, תמונת ארכיון (צילום: Ferran Queved/propaimages/flash90)
אא

מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה נתון במעצר בית על ידי כוחות הכפופים באופן ישיר לאיראן, ומקבל במסגרתו טיפול רפואי. כך דיווח אתמול העיתון הסעודי "אל-וטן".

על פי הידיעה, שנסמכה על "מקור מודיעיני", המעצר נועד לחשוף להיכן נעלמו עשרות מיליוני דולרים שהזרימה איראן לקופת ארגון החיזבאללה. איראן חושדת – כך על פי הדיווח – כי נסראללה ומקורביו הם שמעורבים במעילת הענק, והכניסו לכיסיהם את הכספים.

מזכ"ל החיזבאללה מפגין בשבועות האחרונים שתיקה ציבורית מוחלטת. נאומו האחרון היה ב- 10 בנובמבר, ומאז לא הופיע בתקשורת. הוא אף לא הגיב על מבצע "מגן צפוני" שניהל צה"ל לחשיפת מנהרות החיזבאללה. הדיווח הסעודי החדש מצטרף לשמועות שונות שפשטו באזור בימים האחרונים אודות מצב בריאותו של נסראללה – לכולן, יש לציין, אין אישור, וייתכן מאוד שהן חלק מהמאבק התעמולתי שמנהל המחנה הסוני בהובלת סעודיה נגד המחנה השיעי בראשות איראן.

כזכור, לפני תשעה ימים (ב- 11 בינואר) טען העיתונאי הלבנוני ג'רי מאהר כי נסראללה הובהל לבית חולים במצב קשה. מאהר, הנמנה על המחנה המתנגד לחיזבאללה ואיראן ופועל מדנמרק, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מקור מודיעיני מאשר ידיעות חשובות על כך שאישיות חשובה בחיזבאללה הועברה במצב קשה לאחר מבתי החולים בביירות בירת לבנון. ידיעות מצביעות על כך שמדובר במזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה". בדיווחים אחרים שהופיעו בהמשך, שמקורם אף הם בגורמים המתנגדים לחיזבאללה, נאמר כי נסראללה לקה בהתקף לב או שהוא סובל מסרטן.

בעקבות הפרסומים הרבים, פרסם הערוץ האיראני "אל-עאלם" ביום שני שעבר הקלטה קולית של נסראללה בה הוא נשמע קורא שלא להקשיב לכל השמועות המופצות אודותיו: "פעם מדברים על כך שאני מת, פעם שחטפתי התקף לב או אירוע מוחי, פעם שחליתי בסרטן. אני מדגיש בפני כולם שלא יקשיבו לכל השמועות, שאין להן כל יסוד". מזכ"ל החיזבאללה טען כי הדיווחים אודותיו הינם "חלק ממלחמת השמועות והלוחמה הפסיכולוגית והניסיון להחריד ולפגוע במורל של כל מי שמקשיב להן". הוא הוסיף: "איני סובל משום בעיה רפואית בכלל ולא משום דבר אחר. אני לא נזקק לשום תרופה".

פרסום ההקלטה הקולית לא פתר את התעלומה להיכן נעלם נסראללה ומדוע אינו מופיע לעיני המצלמות. היה זה מאהר עצמו שהזדרז להטיל ספקות בגירסה החדשה: הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ההקלטה הקולית אינה אותנטית, אלא ב'בישול' שנערך ממספר התבטאויות עבר של נסראללה. מאהר טען כי מזכ"ל החיזבאללה נמצא במעצר בית בתוך בית החולים בו הוא מטופל. הוא קרא לאיראן ולחיזבאללה "להוציא את נסראללה לנאום פומבי בשידור חי על הקרקע – ולא מאחורי מסכים, כדי להוכיח כי מצבו טוב וכי הוא אינו נתון למעצר בית".

ובתוך כך, הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", המקורב לחיזבאללה, הודיע הערב כי ישדר בשבת הקרובה ראיון מיוחד עם נסראללה.

תגיות:איראןחסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה