חדשות בארץ

נסראללה: אני בריא, השמועות על מצב בריאותי - לוחמה פסיכולוגית

בעקבות השמועות כי מזכ"ל החיזבאללה נמצא במצב אנוש, פרסם הערוץ האיראני "אל-עאלם" הקלטה קולית של חסן נסראללה בו הוא טוען כי לדיווחים על מצב בריאותו אין כל יסוד

חסן נסראללהחסן נסראללה
אא

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, שבר את שתיקתו כדי להכחיש את השמועות שנפוצו בסוף השבוע על מצבו הבריאותי הקשה.

ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם", המשדר בשפה הערבית, פרסם אתמול (שני) הקלטה קולית בה קרא נסראללה שלא להקשיב לכל השמועות המופצות אודות מצב בריאותו: "פעם מדברים על כך שאני מת, פעם שחטפתי התקף לב או אירוע מוחי, פעם שחליתי בסרטן. אני מדגיש בפני כולם שלא יקשיבו לכל השמועות, שאין להן כל יסוד". מזכ"ל החיזבאללה טען כי הדיווחים אודותיו הינם "חלק ממלחמת השמועות והלוחמה הפסיכולוגית והניסיון להחריד ולפגוע במורל של כל מי שמקשיב להן". הוא הוסיף: "איני סובל משום בעיה רפואית בכלל ולא משום דבר אחר. אני לא נזקק לשום תרופה".

כזכור, העיתונאי הלבנוני ג'רי מאהר, הידוע כמתנגד תקיף של החיזבאללה ואיראן, טען בסוף השבוע כי נסראללה הובהל לבית חולים במצב קשה. "מקור מודיעיני מאשר ידיעות חשובות על כך שאישיות חשובה בחיזבאללה הועברה במצב קשה לאחר מבתי החולים בביירות בירת לבנון", כתב מאהר בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "ידיעות מצביעות על כך שמדובר במזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה". מאוחר יותר טען מאהר כי ארגון החיזבאללה סירב להעביר את נסראללה לקבלת טיפול רפואי בדמשק מידי רופאים רוסיים, וכי איראן שלחה שלושה רופאים לביירות כדי לטפל במזכ"ל החולה. בדיווחים אחרים שהופיעו בהמשך, שמקורם אף הם בגורמים המתנגדים לחיזבאללה, נאמר כי נסראללה לקה בהתקף לב או שהוא סובל מסרטן.

הידעתם מה פירוש המילים "חיזבאללה" ו"נסראללה"?

 

הכחשה לשמועות דווקא מאיראן

ההכחשה לשמועות אודות מצבו של נסראללה הגיעה דווקא מאיראן. חוסיין אמיר עבד אל-להיאן, יועצו של יו"ר הפרלמנט האיראני, כתב שלשום בחשבון הטוויטר שלו כי "הטענות הציוניות על מחלתו של נסראללה והתקף הלב בו לקה הינן השקר הגדול ביותר של השנה".

בשבועות האחרונים הפגין נסראללה שתיקה ציבורית מוחלטת, שלא כהרגלו. נאומו האחרון היה ב- 10 בנובמבר, ומאז לא הופיע בתקשורת. הוא אף לא הגיב על מבצע "מגן צפוני" לחשיפת מנהרות החיזבאללה, בו פתח צה"ל בתחילת החודש שעבר. פרסום ההקלטה הקולית לא פיזר לחלוטין את הערפל ולא פתר את התעלומה להיכן נעלם נסראללה ומדוע אינו מופיע לעיני המצלמות. מאהר, לדוגמה, המשיך - גם בשעות שלאחר פרסום ההקלטה של נסראללה - להעלות ספקות, שנועדו להגביר את המבוכה בקרב האוכלוסיה השיעית בלבנון. בסדרת ציוצים בטוויטר הוא טען כי ההקלטה הקולית אינה אותנטית, אלא מדובר בהקלטה 'מבושלת' שנערכה ממספר התבטאויות עבר של נסראללה. לטענתו, מזכ"ל החיזבאללה נמצא במעצר בית בתוך בית החולים בו הוא מטופל. הוא קרא לאיראן ולחיזבאללה "להוציא את נסראללה לנאום פומבי בשידור חי על הקרקע – ולא מאחורי מסכים, כדי להוכיח כי מצבו טוב וכי הוא אינו נתון למעצר בית".

תגיות:נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה