חדשות בארץ

נתניהו המריא לצ’אד: "הביקור מעלה זעם אצל איראן והפלסטינים"

לפני עלייתו למטוס, אמר ראש הממשלה לכתבים: "זה חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי. הבטחתי לכם שזה יהיה. יהיו שם בשורות גדולות"

"פריצת דרך חשובה": נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)"פריצת דרך חשובה": נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (ראשון) לביקור היסטורי בצ'אד.

לפני עלייתו למטוס אמר נתניהו לכתבים כי ביקור זה מהווה "פריצת דרך היסטורית וחשובה". לדבריו, "צ'אד היא מדינה מוסלמית ענקית שגובלת בלוב ובסודן. זה חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי. הבטחתי לכם שזה יהיה. יהיו שם בשורות גדולות. יהיו עוד מדינות".

ראש הממשלה הוסיף: "אני יכול להגיד לכם שני דברים. אחד, זה מאוד מטריד ואפילו מעלה זעם אצל איראן והפלסטינים. הם מנסים למנוע זאת, והם לא הצליחו. ושנית, יהיו עוד ביקורים".

ביקורו של נתניהו בצ'אד יימשך מספר שעות, ובמהלכו הוא ייפגש עם נשיאה, אידריס דבי.  בשלב זה לא ברור עדיין האם נתניהו ודבי יכריזו על חידוש היחסים בין שתי המדינות, אם כי לדברי גורם מדיני האפשרות לכך קיימת.

נסיעתו של ראש הממשלה למדינה המוסלמית השוכנת במרכז יבשת אפריקה הינו חלק מהמאמצים שישראל עושה לחדש את היחסים הדיפלומטיים עמה, שנותקו בשנת 1972. בשנים האחרונות התקיימו בין שתי המדינות מגעים דיפלומטיים חשאיים מאחורי הקלעים, ובחודש נובמבר האחרון הגיע נשיא צ'אד, אידריס דבי, לביקור רשמי ראשון מסוגו בישראל.

במסיבת העיתונאים שערכו השניים בירושלים במהלך ביקורו של דבי בארץ שיבח ראש הממשלה את אורחו על המנהיגות שהוא מגלה: "כמנהיג של מדינה אפריקאית חשובה שבה חי רוב מוסלמי, הגעתך לביקור בישראל במטרה לחדש את הידידות והיחסים בינינו מצביעה על מה שעתיד להתרחש עם מדינות אפריקאיות נוספות, ואני מאמין שאתה סולל עבור אחרים את הדרך". נתניהו הוסיף כי ישראל מעוניינת להרחיב את היחסים עם צ'אד בכל התחומים. דבי מצדו ציין כי ביקורו יאפשר לפתוח "דף חדש" ביחסים בין שתי המדינות, שנותקו לדבריו "בנסיבות היסטוריות". הוא ציין כי הניתוק לא היה מוחלט: "היחסים נמשכו כל העת, גם אם לא היו מגעים דיפלומטיים". הוא הבהיר כי ביקורו בישראל משקף את כוונתה של צ'אד לתת למגעים עם ישראל ביטוי פומבי: "הרצון הוא להיכנס לעידן חדש של שיתוף פעולה וחידוש היחסים הדיפלומטיים"

תגיות:צ'אדאידריס דבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה