חדשות בארץ

נתניהו ימריא ביום ראשון לביקור בצ’אד וייפגש עם הנשיא אידריס דבי

בהמשך לביקורו של נשיא צ'אד בארץ לפני כחודשיים, יגיע ראש הממשלה לביקור גומלין במדינה המוסלמית. הביקור הינו חלק מהמאמצים שעושה ישראל לחדש את היחסים הדיפלומטיים עם המדינה המוסלמית השוכנת במרכז אפריקה

נתניהו ודבי בבית ראש הממשלה בירושלים, נובמבר 2018 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, flash90)נתניהו ודבי בבית ראש הממשלה בירושלים, נובמבר 2018 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא ביום ראשון הקרוב לצ'אד, לביקור קצר של מספר שעות.

ביקורו של נתניהו במדינה המוסלמית השוכנת במרכז יבשת אפריקה הינו במסגרת המאמצים לחדש את היחסים הדיפלומטיים עמה, שנותקו בשנת 1972. בשנים האחרונות התקיימו בין ישראל וצ'אד מגעים דיפלומטיים חשאיים מאחורי הקלעים, ובחודש נובמבר האחרון הגיע נשיא צ'אד, אידריס דבי, לביקור רשמי ראשון מסוגו בישראל.

בשלב זה לא ברור עדיין האם במהלך הביקור יכריזו נתניהו ודבי על חידוש היחסים בין שתי המדינות, אם כי האפשרות לכך קיימת. במסיבת העיתונאים שערכו השניים בירושלים במהלך ביקורו של דבי בארץ שיבח ראש הממשלה את אורחו על המנהיגות שהוא מגלה: "כמנהיג של מדינה אפריקאית חשובה שבה חי רוב מוסלמי, הגעתך לביקור בישראל במטרה לחדש את הידידות והיחסים בינינו מצביעה על מה שעתיד להתרחש עם מדינות אפריקאיות נוספות, ואני מאמין שאתה סולל עבור אחרים את הדרך". נתניהו הוסיף כי ישראל מעוניינת להרחיב את היחסים עם צ'אד בכל התחומים: "ראשית במלחמה בטרור, זאת מטרה משותפת לכל המדינות. לתת לאזרחינו את מה שמגיע להם: ביטחון, מזון, מים נקיים, בריאות, רפואה – כל מה שאני חושב ששיתוף הפעולה בינינו יכול להפיק לתועלת אזרחי שתי המדינות". הוא ציין כי ישראל שיתפה פעולה עם מדינות אפריקה בתחומים אלו בשנות ה- 60 וה- 70 של המאה הקודמת, במיוחד בתחום החקלאות והמים: "שיתוף פעולה זה הופסק, וכעת הוא פורח שוב".

דבי מצדו ציין במסיבת העיתונאים כי ביקורו יאפשר לפתוח "דף חדש" ביחסים בין שתי המדינות, שנותקו לדבריו "בנסיבות היסטוריות". הוא ציין כי הניתוק לא היה מוחלט: "היחסים נמשכו כל העת, גם אם לא היו מגעים דיפלומטיים". הוא הבהיר כי ביקורו בישראל משקף את כוונתה של צ'אד לתת למגעים עם ישראל ביטוי פומבי: "הרצון הוא להיכנס לעידן חדש של שיתוף פעולה וחידוש היחסים הדיפלומטיים".

תגיות:צ'אדאידריס דבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה