בריאות ותזונה

הסרת משקפיים בלייזר: מידע חשוב ומועיל, אחרי ניתוח לייזר להסרת משקפיים

מה קורה אחרי הניתוח? ניתוח לייזר להסרת משקפיים נעשה נפוץ מאד בשנים האחרונות. אז אחרי שבררתם ובדקתם על סוג הניתוח ועל המקום המתאים, הגיע הזמן לחשוב על התקופה שאחרי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ניתוח להסרת משקפיים הוא ניתוח "מבוקש". הרבה מאד אנשים, במיוחד כאלה שמרכיבים משקפיים במשך שנים רבות, מעוניינים לעבור את הניתוח כדי להיפטר מהמטרד שהוא זוג המשקפיים. לעיתים, ניתוחי לייזר כאלה נערכים גם מסיבות רפואיות, כמו קטרקט בעיניים וכן הלאה.

לרוב אנחנו מבררים הרבה על הניתוח, על המקום שבו הוא יבוצע, על סוג הניתוח המתאים וכולי. אבל חשוב לדעת לא רק מה קורה לפני הניתוח ובמהלכו – אלא גם מה קורה אחריו.

 

השבוע הראשון אחרי ניתוח לייזר

בשבוע הראשון אחרי ניתוח להסרת משקפיים, יש לזלף אל העיניים טיפות עיניים ממספר סוגים שונים, לפי מרשם כמובן. הטיפות נועדו למנוע דלקות וזיהומים, וגם להחליף את הדמעות וליצור לחות בעיניים. בנוסף, ב-4 הימים הראשונים, בזמן מקלחת ובלילה, יש להרכבי משקפי מגן מפלסטיק קשיח, כאשר המטרה היא למנוע מגע לא רצוני בעיניים. מאותה סיבה, חשוב להימנע מפעילות ספורטיבית הכוללת מגע, כמו משחקי כדור וכדומה. מומלץ להימנע משחייה, וגם מאיפור.

הראיה בשבוע הראשון עשויה להיות טובה באופן מידי, או מטושטשת בימים הראשונים – תלוי בסוג הניתוח. בכל מקרה, הראיה עשויה להיות לא יציבה בימים הראשונים, כך שאין לנהוג, ורצוי גם להימנע מעבודה מול מחשב וכדומה.

 

החודש הראשון אחרי ניתוח להסרת משקפיים

חודש לאחר הניתוח, במרבית המקרים הראייה כבר מתייצבת לחלוטין, אם כי התקופה יכולה לארוך גם שלושה חודשים. יש להגיע לבדיקת מעקב אצל הרופא ואצל אופטומטריסט בשלב זה. זהו גם השלב שבו ניתן לבצע בדיקת עיניים לצורך הוצאת רישיון נהיגה מחודש – כזה שאינו כולל חיוב להרכיב משקפיים.

 

השנה הראשונה אחרי ניתוח לייזר להסרת משקפיים

במהלך השנה הראשונה שלאחר הניתוח, יש להגיע למעקב אצל רופא העיניים מספר פעמים – 3 חודשים אחרי הניתוח, 6 חודשים אחרי הניתוח ושנה לאחריו. הבדיקות נועדו לוודא שלא נוצרו סיבוכים כלשהם בעקבות הניתוח, שאין תופעות לוואי בלתי צפויות ושהראייה יציבה.

 

השנים הבאות

במרבית המקרים, אם הניתוח עצמו, והבדיקות לאורך השנה הראשונה, עברו בצורה תקינה – הראייה תישאר טובה ויציבה גם בשנים הבאות. אם כי הדבר תלוי במספר שהיה לך לפני הניתוח, וכן בגיל. באופן עקרוני, לא צפויים שינויים או תופעות לוואי, וגם אין יותר נטייה למחלות וכדומה. לאנשים שנזקקים לניתוחים בעיניים בשנים הבאות, כמו למשל ניתוחי קטרקט, ישנם בדיוק אותם סיכויי החלמה כמו לאנשים שלא עברו ניתוח לייזר בעבר. נשים שעברו את הניתוח בגיל צעיר יכולות להיות רגועות: הראייה צפויה להישאר יציבה גם בעקבות הריונות ולידות. לעיתים, סביב גיל 40-45 נוצר צורך בהתאמה של משקפי קריאה, אולם הראייה לרחוק תישאר יציבה וטובה.

אם קוצר הראייה לפני הניתוח היה גבוה מאד, חשוב להמשיך להיות במעקב אצל רופא עיניים המומחה לרשתית העין, משום שקוצר ראייה גבוה גורם לעיתים לקרעים בהיקף הרשתית – דבר שאינו מתוקן בניתוח.

תגיות:עינייםניתוח לייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה