חדשות בארץ

חברי הכנסת חיליק בר ואיתן ברושי הודיעו על פרישתם

בר וברושי הצטרפו לחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, שהודיעה הבוקר כי לא תתמודד בפריימריז של העבודה. בשבוע שעבר הודיע חבר הכנסת מיקי רוזנטל על פרישתו מהחיים הפוליטיים

חיליק בר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חיליק בר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת חיליק בר, שכיהן בעבר כמזכ"ל מפלגת העבודה, הודיע הערב (רביעי) כי בתום שתי קדנציות כהונה בכנסת החליט שלא להתמודד על מקום בבחירות לכנסת הבאה. "לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי שלא אתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת מפלגת העבודה לכנסת", אמר בר בהודעה שפרסם. "אינני עוזב את המפלגה, או את החיים הציבוריים, להיפך. אני נשאר במפלגה, וכמו מילדותי ועד היום, אתגייס למען הצלחת המפלגה בכל הכוח בבחירות הקרובות".

בר הוסיף: "בשבועות האחרונים, יחד עם עוד אנשים מופלאים, אני עמל על הקמת ארגון שבמסגרתו אצא למסע אישי וציבורי, ואיאבק על ליבה של החברה הישראלית, למען הנפת הדגל המדיני הנטוש, וקידום פתרון הסכסוך במסגרת 'פתרון שתי המדינות'. מבחינתי זהו מאבק על הבית, על העתיד שלנו, על החיים עצמם".

גם חבר הכנסת איתן ברושי, נציג מחוז הקיבוצים במפלגה, הודיע כי לא יתמודד בבחירות המקדימות לרשימת העבודה לכנסת. בהודעה שהוציא הוא ציין כי החלטתו נובעת, בין היתר, מטעמי בריאות, אך צירף לכך גם ביקורת על מצבה של המפלגה: "מצבה הנוכחי של מפלגת העבודה מדאיג אותי מאוד, ויש חשש האם היא תוכל לחזור להנהגת המדינה. קיים ספק האם מפלגת העבודה במתכונתה הנוכחית תוכל עוד להיות הבית של ההתיישבות והחקלאות".

בר וברושי מצטרפים לחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, שהודיעה הבוקר על פרישתה מהמפלגה. את הודעת הפרישה שלה היא ליוותה בביקורת חריפה על יו"ר המפלגה, אבי גבאי, וזאת בשל החלטתו לפרק את המחנה הציוני: "ראיתי בפירוק המחנה הציוני ובדרך, טעות אסטרטגית שתפגע קשות בסיכוי לחילופי שלטון ובמפלגת העבודה כציר חיוני להשגת היעד לטובת המדינה ואזרחיה. את המהלך הגדול שהחל בשותפות בין הרצוג ללבני היינו צריכים להרחיב בחיבורים נוספים שיובילו לניצחון. פרורי המפלגות במרכז ובשמאל מחייבים את כולנו לחשיבה דחופה ומיידית בדבר עתיד המחנה הלאומי-הדמוקרטי. נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית". במערכת הפוליטית מעריכים, כי נחמיאס ורבין לא תפרוש מהחיים הפוליטיים אלא תחבור למפלגת התנועה בראשות ציפי לבני.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע חבר הכנסת מיקי רוזנטל על פרישתו מהחיים הפוליטיים. רוזנטל אמר כי הוא לוקח בכך אחריות על כישלונה של מפלגת העבודה: "כל חיי המקצועיים הייתי מהמובילים ולשם אני שואף. אני מאמין בכל ליבי באחריות אישית של אנשי ציבור ולא רק בדיבורים. אני שותף לכישלונה של מפלגת העבודה, מסיק מסקנות ולוקח על כך אחריות״.

תגיות:מפלגת העבודהחיליק ברבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה