חדשות בארץ

איילת נחמיאס ורבין: לא אתמודד בפריימריז במפלגת העבודה

חברת הכנסת נחמיאס ורבין מתחה בעת האחרונה ביקורת חריפה על יו"ר מפלגתה, אבי גבאי, בשל החלטתו לפרק את המחנה הציוני. על פי הערכות שונות, היא עשויה לחבור למפלגת התנועה של ציפי לבני

אבי גבאי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אבי גבאי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חברי הכנסת של מפלגת העבודה ממשיכים לנטוש את הספינה הטובעת. לאחר הודעתו בשבוע שעבר של מיקי רוזנטל כי לא יתמודד על מקום ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה- 21, הבוקר (שלישי) היה זה תורה של איילת נחמיאס ורבין למסור הודעה דומה.

נחמיאס ורבין הייתה בין חברי הכנסת של העבודה שתקפו את יו"ר המפלגה, אבי גבאי, על החלטתו לפרק את המחנה הציוני. את הודעת הפרישה שלה היא ליוותה בדברים קשים על הצעד של גבאי, שהוביל את העבודה לתוצאה חד-ספרתית של מנדטים בסקרים: "ראיתי בפירוק המחנה הציוני ובדרך, טעות אסטרטגית שתפגע קשות בסיכוי לחילופי שלטון ובמפלגת העבודה כציר חיוני להשגת היעד לטובת המדינה ואזרחיה. את המהלך הגדול שהחל בשותפות בין הרצוג ללבני היינו צריכים להרחיב בחיבורים נוספים שיובילו לניצחון. פרורי המפלגות במרכז ובשמאל מחייבים את כולנו לחשיבה דחופה ומיידית בדבר עתיד המחנה הלאומי-הדמוקרטי".

"נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית", הוסיפה חברת הכנסת הפורשת בביקורת חריפה על המתרחש במפלגתה. "זהו יום קשה עבורי כי זהו הבית הפוליטי שבו עוצבה התפיסה הרעיונית שלי, עת באתי בין כתליו כבר בגיל 20. אני מתבוננת כבר שנים על תהליך איטי של התנתקות הציבור מהמפלגה, וגם לי יש אחריות לכך שלא הצלחנו לעצור זאת. איבדנו את הרגל שלנו במרכז הפוליטי, ושום מפלגה שרוצה שלטון לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את המרכז".

חבר מפלגתה של נחמיאס ורבין, חבר הכנסת עמיר פרץ, הגיב על הודעתה: "איילת, עזיבתך היא אבידה גדולה לתנועת העבודה. היכרותנו במשך שנים ממחנה רבין ועד היום הוכיחה שאת לוחמת אמיתית למען שלום וצדק חברתי, ואני בטוח שתמשיכי להיאבק למען ערכים אלה בהצלחה בכל מקום שבו תפעלי בעתיד".

חברת הכנסת מרב מיכאלי, אף היא ממפלגת העבודה, מסרה את התגובה הבאה: "חברתי איילת ורבין היא חברת כנסת נהדרת, והחלטתה שלא להתמודד שוב היא הפסד למפלגה ולמדינה. איילת היא חברת כנסת מחויבת מאין כמותה לטובת אזרחיות ואזרחי ישראל ושותפה אמיתית לדרך רבין ולדרכה של מפלגת העבודה. צר לי מאד על החלטתה ואני בטוחה שנמשיך לשתף פעולה לטובת המדינה".

נחמיאס ורבין הבהירה בהודעתה כי תמשיך לפעול בזירה הפוליטית והציבורית. במערכת הפוליטית ישנן הערכות כי היא עשויה להצטרף למפלגת התנועה של ציפי לבני. מטעמה של לבני יצאה התגובה הבאה: "איילת נחמיאס ורבין, שהודיעה היום שלא תתמודד במפלגת העבודה, היא שחקנית נשמה אמיתית במגרש הפוליטי. ראתה כמונו את המחנה הציוני כשותפות אמת, כשמורה הדרך נשאר תמיד עבורה יצחק רבין".

תגיות:העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה