חדשות בארץ

חבר הכנסת מיקי רוזנטל הודיע על פרישתו מהכנסת

רוזנטל, שכיהן שתי קדנציות כחבר כנסת מטעם העבודה, אמר כי הוא לוקח אחריות על כישלונה של מפלגתו: "אמשיך להיאבק על דמותה של ישראל"

ח’’כ מיקי רוזנטל (צילום: פלאש 90)ח’’כ מיקי רוזנטל (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה) הודיע היום (רביעי) כי לא יתמודד בבחירות המקדימות של מפלגתו לקראת הבחירות לכנסת ה- 21.

רוזנטל, שכיהן במשך 6 שנים כחבר כנסת, אמר כי בפרישתו מהחיים הפוליטיים הוא לוקח אחריות על כישלונה של מפלגת העבודה, שהסקרים האחרונים מנבאים לה בין 7 ל- 8 מנדטים בכנסת הבאה: "כל חיי המקצועיים הייתי מהמובילים ולשם אני שואף. אני מאמין בכל ליבי באחריות אישית של אנשי ציבור ולא רק בדיבורים. אני שותף לכישלונה של מפלגת העבודה, מסיק מסקנות ולוקח על כך אחריות״.

חבר הכנסת הבהיר כי למרות פרישתו מפוליטיקה מפלגתית, הוא אינו פורש מהציבוריות הישראלית: "אמשיך להיאבק על דמותה של ישראל כמדינה יהודית, שוויונית וחותרת לשלום, חברה צודקת יותר ומושחתת פחות".

"אף פעם לא ראיתי בחברותי בכנסת מטרה, והפוליטיקה בעיני היא רק אמצעי", ציין רוזנטל. הוא הוסיף כי מעולם לא חיבב את הפוליטיקה ומעולם לא הצטיין בה, אך הדגיש עם זאת: "אני מסכם בגאווה את 6 שנות שירותי בכנסת, עם חקיקה משמעותית מאוד ועבודה פרלמנטרית מעמיקה, לא פופוליסטית".

רוזנטל מצטרף למספר חברי כנסת שכבר הודיעו על פרישתם: יצחק וקנין מש"ס, חנין זועבי וג'מאל זחאלקה מבל"ד, דב חנין מחד"ש, רחל עזריה ואלי אלאלוף מכולנו. 

ובתוך כך, על פי הדיווח של אריק בנדר ב"מעריב", גם חבר הכנסת בני בגין, אחד מסמליה של מפלגת הליכוד ובנו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, עתיד לפרוש מהחיים הפוליטיים. זאת לאור העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מתכוון לשריין לו מקום ברשימת הליכוד לכנסת. כזכור, לפני הבחירות הקודמות שריין נתניהו לבגין ברגע האחרון את המקום ה- 11 ברשימה. במגעים לקראת השריון היה מעורב שר הביטחון דאז, משה (בוגי) יעלון, שבינתיים פרש בעצמו מהליכוד ועתיד לרוץ בבחירות הקרובות בראשות מפלגת תל"ם (תנועה ממלכתית לאומית) אותה הקים.

בני בגין סירב לאשר את הידיעות על פרישתו הקרובה. 

תגיות:מפלגההעבודהמיקי רוזנטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה