חדשות בעולם

4 חיילים אמריקניים נהרגו בפיגוע התאבדות בצפון סוריה, דאע"ש קיבל אחריות

הפיגוע הקטלני התרחש בעיר מנביג', וכוון נגד סיור שגרתי שערכו באזור כוחות הקואליציה בהובלת ארצות הברית

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

16 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בפיגוע בעיר מנביג' שבצפון סוריה. בין ההרוגים ארבעה חיילים אמריקניים. שלושה חיילים נוספים נפצעו. סוכנות הידיעות של דאע"ש, "אעמאק", טענה לאחר הפיגוע כי מחבל מתאבד איש הארגון פוצץ חגורת נפץ שעליו בסמוך לסיור שגרתי של כוחות הקואליציה בהובלת ארצות הברית הנלחמת בדאע"ש. לאחר הפיגוע, מסוקים של צבא ארצות הברית הגיעו לזירה ופינו את הפצועים.

מתמונות המגיעות מהזירה עולה כי הפיגוע התרחש בסמוך למסעדה בעיר. מספר ההרוגים עלול לעלות, לאור מצבם הקשה של חלק מהפצועים.

הבית הלבן אישר כי 4 חיילי צבא ארצות הברית מצאו את מותם בפיגוע. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי הנשיא טראמפ קיבל עודכן באופן מלא על הפיגוע: "נמשיך לעקוב אחר המצב בסוריה", הוסיפה.

העיר מנביג' נמצאת מאז 2016 בשליטתם של הכוחות הכורדיים, שהסתייעו בצבא ארצות הברית כדי לכבוש אותה מידי דאע"ש.

הפיגוע הקשה מגיע כשברקע מרחפת ההחלטה שקיבל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחודש שעבר להסיג את כוחות הצבא האמריקניים מסוריה. "הבסנו את דאע"ש בסוריה – הסיבה היחידה שלי להיות שם בתקופת נשיאותי", כתב הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו. ההחלטה האמריקנית גרמה לעצבנות רבה בקרב בעלות בריתה של ארצות באזור, במיוחד הכורדים, החוששים שטורקיה תנצל את הנסיגה האמריקנית כדי לפלוש לצפון סוריה ולפגוע בהם.

הבית הלבן  מנסה בשבועות האחרונים לשכך את החששות השונים. היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, הבהיר לאחרונה כי על טורקיה להתחייב לביטחונם של הלוחמים הכורדים בסוריה, שמילאו תפקיד מרכזי במאבק של הקואליציה נגד ארגון דאע"ש. בתחילת השבוע החריף טראמפ את הטון, ואיים כי אם טורקיה תתקוף את הכורדים – הוא יהרוס את כלכלתה. בנוסף, הוא העלה את הרעיון להקים אזור בטוח של 20 מייל כדי לחצוץ בין הכורדים וטורקיה. יממה לאחר מכן, הוא שוחח בטלפון עם הנשיא הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן. ארדואן טען לאחר מכן כי הגיע ל"הבנה היסטורית" עם טראמפ על כינון אזור בטוח, וכי טורקיה היא שתבצע זאת ותקבל את האחריות על השטח.

תגיות:ארצות הבריתסוריהפיגועדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה