כתבות מגזין

שי גולדן והיהדות: 10 ציטוטים מפתיעים של שי גולדן על היהדות

שי גולדן, 47, סופר, עיתונאי ואיש טלוויזיה ישראלי. ליקטנו עבורכם 10 ציטוטים של גולדן אודות היהדות, האמונה, התפילה והתהילים, מתוך ראיונות שהעניק בעבר ל'הידברות'

  • ט' שבט התשע"ט
אא

1. "יש אלוקים. ללא ספק. אין לי שאלה. מה גורם לי להגיד את זה? העובדה שהוא בוער בעצמותיי. ברור לי שכל דבר נעשה במעורבותו ובידיעתו... המחשבה שאין אלוקים נראית לי לא רציונאלית. מי שחושב אפילו מעט על מורכבות היקום הזה, מבין שלכפור בקיומו של כוח טמיר וגדול זה הדבר הלא רציונאלי באמת".

2. "אני לא מאבד אמונה בשום שלב. אין רגע בו אני אומר שאין אלוקים. פשוט יש קטעים בהם אני כועס, מתוסכל, ממורמר או מאוכזב מאוד, אבל אף פעם לא מפסיק להאמין".

3. "יש לי אפילו ספרון תהילים בכיס, מהצבא, ואני קורא בו מדי פעם. אני זוכר 15 מתוך 150 הפרקים בעל פה, כדי שזה יהיה תמיד איתי. שרשרת הח"י שלי היא ברצינות גמורה. נולדנו יהודים ונחיה חיים של יהודים, אני לא חושב שנולדתי יהודי במקרה. אני לא מאמין שהכל מקרי בחיים". (מתוך ראיון ל'מאקו').

4. "אני מקפיד לשוחח עם אלוקים. לא בהכרח בקול רם, אבל במחשבותיי אני מדבר איתו, ולעתים אני משוכנע שהוא מאזין. יש לי סיבות להאמין שהוא מתייחס לדבריי. אין לי ספק שהוא ער לנוכחותם של כל האנשים ולכל מה שמתרחש בחיים".

5. "גדלתי בבית חילוני לגמרי, ללא אף סימני יהדות. ובכל זאת, כבר כילד, הרגשתי כל הזמן שיש משמעות לכך שאני יהודי, יש לזה סיבה וזה לא מקרי. היה ברור לי שכמו שיש שמש ויש שמיים - ככה גם יש אלוקים. בכלל לא היה לי ספק בכך. ידעתי את זה ממקום פנימי, היהדות תמיד הייתה בתוכי. עד היום התחושה הזו קיימת אצלי.

6. "ברור לי לגמרי שהקב"ה משגיח עליי, והכוונה היא 'משגיח' במובן העמוק של המילה. הוא לא רק שומר, אלא גם משגיח על המעשים שלי, מסתכל, בוחן ובודק. ברור לי שאני לא לבד".

7. "לא אסכים להמיר את דתי בעד כל סכום שבעולם. אני יהודי ואני חושב שיש סיבה לזה שנולדתי יהודי. זה לא מקרה. אם הכל היה מקרי בחיים - לא היתה להם משמעות - ואז מה הטעם לחיות אותם?"

8. "אני מאוד אוהב להתפלל, זו דרך התקשורת שלי עם הקב"ה, ואני עושה זאת לעתים קרובות. אני מאמין מהמקום העמוק ביותר בלב, שגם בזמנים הקשים ביותר, הקב"ה נמצא אתי, ובזמן שאני זקוק לו באמת, הוא תמיד שומע. זה עוזר לי בכל מצב של התמודדות או קושי. בימים הקשים אני פשוט מרים עיניים לשמיים ואומר: 'אשא אליך עיניי היושבי בשמיים', ואז אני יודע שיש שעת רצון ביני לבין אלוקים".

9. "אני תמיד מזכיר לעצמי: ברור שאילו אלוקים רק היה רוצה, הוא היה יכול כאן ועכשיו להתגלות בכיכר רבין ולהגיד לכולם: 'שלום, נעים מאוד, אני הקב"ה, מעכשיו אתם עובדים אותי ומאמינים בי'. באותו רגע כל המדינה הייתה מתחילה לעבוד אותו. אבל הקב"ה רוצה אחרת, הוא מבקש שנאמין בו גם כשהוא לא נותן לנו שום סימן. זוהי האמונה העמוקה ביותר, וזה מה שנדרש מאתנו. זה גם הפירוש של 'אנוכי ה' אלוקיך'. אתה צריך להאמין בי כמו שאני, בלי צורה, בלי צבע ובלי כלום, ואם אתה מחפש את כל הדברים האלו – סימן שאתה עובד אלילים".

10. "הגאונות של השבת היא גם בכך שהקב"ה דורש מנוחה מוחלטת, בה לא רק מכבים את המחשב של העבודה אלא גם את המחשב שבראש. יש משהו מאוד סוציאלי בשבת. הקב"ה איגד אותנו במעין איגוד עובדים ודואג לזכויות המנוחה שלנו. זה מקסים בעיניי".

"מפחדים מהדתה, שונאים את היהדות? אז אתם טיפה אנטישמים". צפו בדבריו של גולדן:

 

תגיות:יהדותאמונהשי גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה