חדשות בארץ

משה יעלון פתח את מסע הבחירות של מפלגת תל"ם

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, העומד בראש מפלגת תל"ם, הציג שני חברים חדשים שיצטרפו לרשימת מועמדי המפלגה לכנסת: סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, וגדי יברקן, פעיל חברתי יוצא אתיופיה

יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, החל אתמול (שלישי) את מסע הבחירות שלו לכנסת.

יעלון, העומד בראש מפלגת תל"ם – "תנועה לאומית ממלכתית" – חשף את סיסמת הבחירות שתלווה את הקמפיין שלו: "בוחרים באחריות". בנוסף, הוא הציג שני חברים חדשים שיצטרפו לרשימת מועמדי המפלגה לכנסת: סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, וגדי יברקן, פעיל חברתי יוצא אתיופיה. 

כזכור, יעלון הודיע בחודש שעבר על הקמת מפלגתו החדשה. בהודעת ההכרזה על הקמת המפלגה הוא קרא ל"חבירות ושילובי כוחות כדי להציב אלטרנטיבה להנהגת המדינה" ואמר כי הוא פועל לקדם זאת. ברוח דומה אמר שר הביטחון לשעבר לפני מספר ימים כי יש "לייצר גוש שיחליף את השלטון ויחזיר את מדינת ישראל למסילה". עם זאת, הדרך ליצירת מיזוגים במחנה של המעוניינים בכסאו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נתקלת בקשיים. בסוף השבוע פורסם בחברת החדשות, כי יעלון סירב לחבור למפלגת העבודה. על פי הידיעה, בפגישה עם יו"ר העבודה אבי גבאי הבהיר שר הביטחון לשעבר כי לא ירוץ יחד עמו: "אתם מפלגה שמאלנית מדי בשבילי". גם המיזוג המדובר עם מפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ נראה בשלב זה כבלתי ישים, וזאת לאור העובדה שיעלון הכריז כי לא יצטרף לממשלה שתורכב על ידי נתניהו – הצהרה שגנץ, ככל הנראה, אינו מוכן להתחייב אליה.

בראיון הבוקר לגלי צה"ל הביע הבוקר יעלון תמיכה בהתבטאותו של גנץ אתמול, לפיה יעשה ככל יכולתו כדי לתקן את חוק הלאום. "הייתי הראשון שאמר שחוק הלאום הוא חוק חשוב. הייתי שותף בהתווייתו עוד לפני שנכנסתי לפוליטיקה. אבל להוציא בכוונת מכוון את נושא שוויון כל האזרחים, לאחר שעלתה הצעקה מצד בני המיעוטים, בעיקר מצד אחינו הדרוזים – מישהו צריך להסביר מדוע זה נעשה. לכן התיקון הזה חייב להיעשות". יעלון הוסיף כי "זו לא שאלה של ימין ושמאל, אלא כיצד אנו רוצים לראות את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וחלק מזה הינו שוויון לכל אזרחיה".

יעלון סירב להתייחס באופן ישיר לשאלה האם הוא קיים עדיין סיכוי שהוא יחבור למפלגתו של גנץ, ואמר: "אני קורא גם לחיבורים גדולים יותר כדי להביא לשינוי".

תגיות:משה יעלוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה