חדשות בעולם

למרות אזהרת ארצות הברית: איראן עומדת לשגר לוויינים לחלל

תצלומי לויין עדכניים מנמל החלל של איראן מלמדים כי משטר האייתוללות נמצא בשלבי הכנה אחרונים לשיגורם של שני לוויינים לחלל

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

תצלומי לוויין שפרסמה היום (שני) חברת ISI (ImageSat International) מלמדים כי איראן נמצאת בהכנות מתקדמות, העומדות להסתיים בקרוב, לשיגורם של שני לוויינים לחלל.

התיעוד צולם ביום שישי האחרון בנמל החלל על שם האימאם ח'ומייני הממוקם במחוז סמנאן שבצפון-מזרח איראן. בתמונות נראים כלי רכב שהגיעו בימים האחרונים לאתר ההרכבה ולאתר השיגור הראשי. מניתוח התמונות על ידי ISI עולה כי ככל הנראה מדובר בכלי רכב של מהנדסים וטכנאים, שעסוקים בהכנת הטיל והמשגר. ב- ISI העריכו כי הטיל שבאמצעותו ישוגר הלוויין לחלל נמצא כבר באתר ההרכבה, ובשלב זה נערכות לו ולמשגר בדיקות טכניות. בנוסף, באתר השיגור סיימו, ככל הנראה, את ההכנות לקליטת הטיל והמשגר שיועברו אליו מאתר ההרכבה.

משטר האייתוללות אינו מסתיר את כוונותיו להמשיך בתוכנית החלל שלו. משרד ההגנה האיראני הודיע בחודש שעבר על כוונת איראן לשגר "בחודשים הקרובים" שלושה רכבי חלל. נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום כי ארצו מתכננת לשגר "בימים הקרובים" שני לוויינים מתוצרת מקומית. על פי הדיווחים בתקשורת האיראנית, הלוויינים מכונים "פיאם" ו"דוסטי", והם נועדו לצורכי מחקר סביבתי.

ביום רביעי שעבר מסר שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'ואד אזארי, כי שני הלוויינים נבדקו בהצלחה וכי בקרוב יהיו "חדשות טובות", כלשונו.

בתחילת החודש הזהיר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, את איראן שלא לממש את כוונותיה לשגר בחודשים הקרובים שלושה לוויינים לחלל. "ארצות הברית לא תעמוד מהצד בזמן שהמדיניות ההרסנית של המשטר האיראני מסכנת את היציבות והביטחון הבינלאומיים", נאמר בהצהרה שהוציא פומפאו. ארצות הברית הבהירה זה מכבר, כי השיגורים לחלל שאיראן ביצעה בעבר ומתכוונת לבצע בקרוב עושים שימוש בטכנולוגיה כמעט זהה לזו של טילים בליסטיים ארוכי טווח המסוגלים להגיע לשטחה, ולמעשה מהווים מסווה לתוכנית לפיתוח טילים בליסטיים. צעד זה מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון 2231, שאושרה ביולי 2015 בעקבות הסכם הגרעין, ודורשת מאיראן להימנע במשך שמונה שנים מביצוע ניסויים בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

איראן מצידה טוענת כי תוכנית החלל שלה נועדה אך ורק לצורכי שלום ואינה מפרה את החלטה 2231.דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, אמר היום - במהלך מסיבת העיתונאים השבועית שלו - כי שיגור הלוויינים הינו "חלק מתוכנית אזרחית עם מטרות מדעיות בלבד". הוא הוסיף כי "איראן לא תחכה לאישורה של אף מדינה כדי לבצע פרויקטים מדעיים".

תגיות:איראןלווייןחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה