חדשות יהדות

משבר גשר יהודית: חברת נתיבי איילון דורשת שוב לחלל שבת

במכתב ששלחה החברה לרכבת ישראל, היא מבקשת ממנה לאשר את העבודות להקמת הגשר מעל נתיבי איילון. את חילול השבת הראשון מתכוונת החברה לבצע בעוד שבוע וחצי

אתר העבודות להקמת "גשר יהודית" (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אתר העבודות להקמת "גשר יהודית" (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חברת "נתיבי איילון" דורשת שוב לחלל את השבת כדי לבצע את העבודות לבניית "גשר יהודית" מעל נתיבי איילון. כך דיווח אמש (שני) יאיר שרקי בחברת החדשות.

על פי הדיווח, החברה שלחה בשבוע שעבר מכתב לרכבת ישראל, בו היא מבקשת: "נודה לשיתוף פעולה בביצוע עבודות בסופי שבוע עבור פרויקט 'גשר יהודית', כאשר עבור ביצוען נדרשים שישה מבצעי הנפות קורות פלדה ראשיות ומשניות, שאותם יש לבצע רק בסופי השבוע".

המכתב נוקב בתאריך היעד המבוקש על ידי החברה לביצוע ההנפה הראשונה של הקורות – ביום שישי בעוד שבוע וחצי, החל מהשעה 17:00 ולמשך 24 שעות. "מועד הנפה זה אושר על ידי משטרת ישראל", ציינה החברה במכתבה. חילול השבת הבא מתוכנן על ידי החברה לשבוע שלאחר מכן.

יצוין, כי משרד התחבורה הגיש בשבוע שעבר תצהיר לבג"ץ, בו הוא מציע תוכנית חלופית לבניית הגשר, בהתאם לעקרונות שקבע שר התחבורה ישראל כץ. על פי עקרונות אלו, תבוטל התוכנית לחסימתם הנפרדת של נתיבי איילון, באמצע השבוע או בסופי השבוע, במשך שישה שבועות; בנייתו של הגשר תידחה בחצי שנה, במטרה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט חשמול המסילה בקו תל אביב-ירושלים; בתום פרק זמן זה, העבודות להקמת הגשר יבוצעו תוך כדי ביצוע פרויקט חשמול מסילת הרכבת, בהתאם לנוהלי העבודה של רכבת ישראל ותוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות, כל זאת במטרה למנוע פגיעה נוספת בציבור.

כזכור, פרשת "גשר יהודית" פרצה בחודש אוגוסט שעבר, כאשר חברת "נתיבי איילון" הודיעה כי במסגרת הפרויקט להקמתו של הגשר ייסגרו נתיבי איילון לתנועה במהלך שש שבתות, ובמקום יבוצעו עבודות נרחבות. הודעתה של החברה גרמה לסערה, נוכח חילולי השבת ההמוניים הצפויים. סיעת "יהדות התורה" דרשה מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרי התחבורה והעבודה והרווחה למנוע את העבודות. שר התחבורה ישראל כץ נענה לתביעה הנחרצת והורה לחברת "נתיבי איילון" להקפיא באופן מיידי את העבודות ולהגיש לו תוכנית חלופית לביצוען. בתגובה, עתרה עיריית תל אביב-יפו לבג"ץ בבקשה לחייב את כץ ואת חברת "נתיבי איילון" לחדש את העבודות לבניית הגשר ולאפשר לבצען בשבת.

בתגובה לפרסום על כוונתה המחודשת של חברת "נתיבי איילון" לבצע את העבודות להקמת "גשר יהודית" בשבת, אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "אין כל צורך לבנות את הגשר דווקא בשבת ואנו נפעל בכל דרך למנוע זאת". בראיון הבוקר לעיתון "המודיע" הבהיר ליצמן כי "על החברה להפנים שיום שבת קודש הינו יום המנוחה היהודי ולא יום השיפוצים הלאומי. הנציגות החרדית לא תאפשר חילול שבת בפרהסיה, במסווה עבודות תשתית דחופות ותיקוני כבישים ורכבות. יש למצוא פתרון מעשי להתקנת גשרים וכבישים שלא על חשבון חילולי שבת, והוכחנו שזה אפשרי".

תגיות:משרד התחבורהגשר יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה