חדשות בארץ

דיווח: הממשלה תבקש מבג"ץ אורכה נוספת לחקיקת חוק הגיוס

בימים אלה שוקדים במשרד המשפטים על הכנת הפנייה לבג"ץ, שיתבקש להאריך את תוקפו של חוק הגיוס הקיים עד ה- 28 ביולי. האורכה הקודמת שנתן בג"ץ לחקיקת החוק תפקע מחר

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הממשלה תבקש מבג"ץ להאריך את תוקפו של חוק הגיוס הקיים בלמעלה מ- 7 חודשים, עד סוף חודש יולי, וזאת כדי שניתן יהיה להשלים את הליך החקיקה של חוק גיוס חדש. כך דיווח הבוקר (שני) יהודה שלזינגר בעיתון "ישראל היום".

על פי הדיווח, במשרד המשפטים עמלים בימים אלו על הכנת פנייה נוספת לבג"ץ, בה יתבקש בית המשפט לדחות שוב את ההכרעה בנושא חוק הגיוס. בנוסח הבקשה, כפי שהובא בידיעה, נאמר: "בכדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות, כמו גם לכנסת ה- 21, להידרש לסוגיה המורכבת, לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה – מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלותו בעקבות התיקון תיכנס לתוקפה ביום 28.7.19, בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה- 21".

כזכור, חוק הגיוס עבר בחודש יולי בקריאה ראשונה, לאחר דיון ארוך וסוער, במהלכו הביעו חברי הסיעות החרדיות את התנגדותם העזה להגבלות על לומדי התורה ולהטלת סנקציות עליהם. בחודש אוגוסט נענה בג"ץ באופן חלקי לבקשת המדינה, והאריך את תוקפו של חוק הגיוס, שאמור היה לפקוע ב- 12 בספטמבר, בכשלושה חודשים בלבד. בסוף חודש נובמבר הגישה המדינה לבג"ץ בקשה לאורכה נוספת עד סוף חודש מרץ. הבקשה נומקה במשבר הפוליטי שנוצר עם התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקידו כשר הביטחון ופרישתה של מפלגתו לאופוזיציה. "במצב הקיים, לעת הזו, אין רוב בקואליציה לנוסח החוק שגובש על ידי מערכת הביטחון ואשר עבר בקריאה ראשונה, באופן שמחייב היערכות מחדש בכל הנוגע להליכי חקיקה רגישים כגון אלו", נאמר בבקשה. גם במקרה זה, העניק בג"ץ אורכה קצרה מהמבוקש, שתפקע מחר.

תגיות:חוק הגיוסהממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה