חדשות בעולם

טראמפ: אם טורקיה תתקוף את הכורדים בסוריה – נהרוס את כלכלתה

נשיא ארצות הברית הבהיר בחשבון הטוויטר שלו כי לא ישלים עם פגיעה טורקית בכורדים לאחר הנסיגה האמריקנית מסוריה. בתגובה, קרא דוברו של ארדואן לארצות הברית לכבד את השותפות האסטרטגית עם טורקיה

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה (שני), באמצעות חשבון הטוויטר שלו, כי אם טורקיה תתקוף את הכורדים בסוריה – הוא יהרוס את כלכלתה. טראמפ הבהיר, עם זאת, כי אינו רוצה שהכורדים יתגרו בטורקים, והביע את רצונו ביצירת אזור חיץ בטוח של 30 ק"מ בין הצדדים הניצים.

איומו של טראמפ בא על רקע החלטתה של ארצות הברית להסיג את כוחותיה מסוריה. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון – שביקר לאחרונה בישראל –אמר כי הנסיגה אכן תתבצע כפי שהחליט הנשיא טראמפ, אולם הדגיש כי הדבר יקרה רק לאחר הבסת ארגון דאע"ש ורק לאחר שטורקיה תתחייב לביטחונם של הלוחמים הכורדים בסוריה, שמילאו תפקיד מרכזי במאבק של הקואליציה בהנהגת ארצות הברית נגד ארגון דאע"ש.

דבריו של בולטון גרמו לזעם במסדרונות המשטר הטורקי, המחשיב את מיליציית ה- YPG הכורדית-סורית לארגון טרור המהווה שלוחה של מיליציית ה-PKK הכורדית הפועלת בשטח טורקיה. בנאום בפני חברי מפלגתו, מפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP) השלטת במדינה, אמר נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי דבריו של בולטון הם "טעות חמורה", והבהיר כי טורקיה לא תוכל לקבל את התנאי שהציב הבכיר האמריקני. "מי שחושב כמוהו עושה אף הוא טעות. לא נוכל להתפשר בנוגע ללוחמי המיליציה הכורדית", קבע הנשיא הטורקי. הוא הדגיש כי טורקיה נחושה לחסל את כל הטרוריסטים בסוריה לאחר שארצות הברית תיסוג ממנה, וחזר על האיומים אותם השמיע בתקופה האחרונה לפלוש לסוריה לצורך פעולה נגד הכורדים. "אם ישנם טרוריסטים אחרים שינסו לחבל במאמצינו בסוריה, אנו בוודאי נטפל גם בהם". ארדואן אף נקט בצעד בלתי דיפלומטי, כאשר סירב לקיים פגישה שתוכננה לו עם בולטון, שהגיע לביקור באנקרה.

דוברו של ארדואן, איבראהים קאלין, הגיב על האיום של טראמפ וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי טורקיה אינה נלחמת נגד הכורדים אלא נגד טרוריסטים: "זו טעות גורלית להשוות את הכורדים הסורים עם הטרור של ה- PKK וה- YPG. אנחנו נגן על הכורדים והסורים האחרים מפני כל איומי הטרור. אין כל הבדל בין דאע"ש, ה-PKK וה- YPG". בפנותו לטראמפ, הוסיף קאלין: "טרוריסטים אינם יכולים להיות שותפים ובעלי ברית שלך. טורקיה מצפה מארצות הברית לכבד את השותפות האסטרטגית שלנו ואינה רוצה שתעמולה טרוריסטית תאפיל עליה".

תגיות:טראמפטוריקהתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה