חדשות בארץ

"מגן צפוני": צה"ל חשף מנהרה שישית של החיזבאללה

המנהרה שנחשפה הייתה העמוקה ביותר שחפר ארגון הטרור והיא חדרה עשרות מטרים לשטח ישראל. עם גילוי המנהרה, הודיע דובר צה"ל כי מבצע "מגן צפוני" הגיע לסיומו, לאחר שהושלם איתור כלל התוואים שנחפרו על ידי חיזבאללה וחצו את הגבול לשטח ישראל

הפעילות לחשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)הפעילות לחשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, הודיע הבוקר (ראשון) על חשיפתה אמש של מנהרת טרור התקפית נוספת של החיזבאללה. המנהרה נחפרה מהכפר ראמיה וחדרה לשטח ישראל. היא תנוטרל בימים הקרובים. הודעה על איתור המנהרה נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים וליוניפי"ל.

זו המנהרה השישית במספר שנתגלתה מאז החל צה"ל במבצע "מגן צפוני" בתחילת החודש שעבר. מניתוח ראשוני של המנהרה עולה כי מדובר באחת המנהרות המושקעות ביותר שחפר ארגון הטרור, והעמוקה מכולן. "היא ארוכה מאוד", אמר מנליס", "בשטח לבנון היא נחפרה למאות מטרים, ובשטחנו לעשרות מטרים. היא מאפשרת תנועה נוחה במיוחד עם גובה של שני מטרים ורוחב של מטר, ועומקה הוא 55 מטרים מתחת לקרקע".

דובר צה"ל הוסיף כי "מדובר במנהרה שהושקע בה זמן רב ומשאבים רבים ברמה גבוהה מאוד. בשונה מהמנהרות הקודמות שחשפנו, היא מכילה מסילות לשינוע פסולת וציוד, חשמל ותאורה ומדרגות מפוסלות בסלע שמאפשרות עלייה נוחה מתוכה אל שטחנו".

תוואי המנהרה (קרדיט: דובר צה"ל)תוואי המנהרה (קרדיט: דובר צה"ל)

מנליס הדגיש, עם זאת, כי למרות שהמנהרה הייתה בשלב מתקדם ביותר וברמה גבוהה של גימור, החיזבאללה לא הספיק להפוך אותה למבצעית. הוא הבהיר כי כבר כעת המנהרה אינה מהווה איום: "היא לא מאפשרת שימוש כלשהו והיא מולכדה באופן שמי שייכנס מהצד השני יסכן את חייו. בימים הקרובים יושלם תהליך החקר של המנהרה, ונעבור לשלב הנטרול".

על פי הודעת דובר צה"ל, עם חשיפת המנהרה מגיע לסיומו מבצע "מגן צפוני", לאחר שהושלם איתור כלל התוואים שנחפרו על ידי חיזבאללה וחצו את הגבול לשטח ישראל. במהלך המבצע באו לידי ביטוי יכולות טכנולוגיות מבצעיות ומודיעיניות מתקדמות לאיתור תת-קרקע, שהתפתחו אף יותר במהלך השבועות האחרונים. גם לאחר סיום המבצע, צה"ל ימשיך לעקוב אחרי מספר אתרים מהם חופר ארגון הטרור השיעי-לבנוני תשתיות תת-קרקעיות שטרם חצו לשטח ישראל. מעבדת איתור התת-קרקע תוסיף לפעול באופן קבוע לאורך גבול לבנון. הכוחות ימשיכו לפעול במאמץ הגנה נרחב בגבול לבנון, תוך שילוב אמצעים וטכנולוגיות שונות והמשך בניית המכשול ההגנתי ("אבן משתלבת").

מנליס שיבח בדבריו את תושבי הגליל, על ש"חוסנם ואיתנותם סייעו להשגת יעדי המבצע. צה״ל ימשיך לעדכנם ככל שיידרש". הוא הוסיף כי "צה״ל נחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וימשיך לפעול במרחב ולעקוב אחר פעילות אפשרית בתווך התת-קרקעי. צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לכל הנעשה בשטחה ומזהיר שוב מפני כניסה לתוואים תת-קרקעיים ומפני שהייה מעל תוואים אלו".

הפעילות לאיתור המנהרה ותיעוד מתוכה (קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:חיזבאללהצה"למגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה