נטורופתיה ורפואה טבעית

מה יש בקטניות שהופך אותן לכל כך בריאות?

מה כל כך מיוחד וחשוב בקטניות, ולמה כדאי לשלב אותן בתפריט היומי שלכם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקטניות נחשבות למזונות הבריאים והמזינים ביותר שקיימים. מה יש בקטניות שהופך אותן לכל כך בריאות?

ראשית, הקטניות עשירות בחלבון ובסיבים תזונתיים. חלקן עשירות בברזל, סידן וויטמינים אחרים. הקטניות מהוות מקור חלבון חלופי לבשר, הן דלות בשומן ואין בהן כולסטרול כלל.

כדי לקבל חלבון ברמה גבוהה יש לשלב קטניות עם דגן. למשל, כשמשלבים אותן עם אורז, שעורה או שיבולת שועל, מקבלים את כל חומצות האמינו החיוניות. כלומר, קיבלנו חלבון מלא צמחי.

עקב תכולת החלבון הגבוהה, הקטניות תורמות לתחושת שובע לאורך זמן, וכך יסייעו בתהליכי הרזיה. הריכוז הגבוה של חלבונים ופחמימות מורכבות גם הופך אותן לקבוצה עיקרית בסיוע למצבי בעיות בבריאות כמו כולסטרול, סכרת, לחץ דם, ניקוי רעלים ועוד.

מרבית סוגי הקטניות נחשבים לקשים לעיכול. ההשריה במים תורמת לפירוק מולקולות הגזים. שילוב של זרעי שומר במי הבישול יקלו על המתקשים בעיכול קטניות. חשוב להשרות קטניות לפחות ללילה, והטוב ביותר – ליממה, לפני הבישול. ההשריה תשפר את ספיגת החלבונים והמינרלים ותקצר את זמן הבישול.

הנבטה של קטניות תהפוך אותם לירק חלבוני, תקל על תהליך העיכול ותגביר את ספיגת החומרים.

אז מה כדאי לשלב?

עדשים מכל הצבעים מסייעים בתהליך העיכול, טובים לאיזון כולסטרול וקלים לעיכול.

חומוס מומלץ לעוסקים בספורט כמקור אנרגיה, ותורם לאיזון רמות הסוכר בגוף. בנוסף, גרגרי חומוס עשירים בחומצה פולית, ולכן מומלצים לנשים.

שעועית טובה במצבי אנמיה. היא עשירה בברזל ומהווה מקור טוב לסידן. למעשה, שעועית לבנה מכילה כמות סידן דומה לזו שבחלב, ויש בה גם מגנזיום ואבץ שתורמים לחיזוק העצם.

שעועית מאש מוכרת במיוחד לניקוי רעלים וחיזוק הכבד.

אפונה דלת קלוריות יחסית, ומומלצת לתהליכי הרזיה ולאיזון רמות הסוכר בדם.

קטניות בשימורים מכילות הרבה מלח, ובנוסף יש סיכון של זליגת כימיקלים. ככלל, כל קופסאות השימורים מכילות מזון ללא חיות, מזון שהערכים התזונתיים שלו נהרסו בתהליך השימור. קטניות שהכנתם לבד הן תמיד הטובות ביותר, אבל אם אתם קצרים בזמן - ירקות וקטניות קפואים שומרים על ערכים תזונתיים רבים וחוסכים זמן יקר.

שדרגו את איכות התפריט שלכם, הכניסו קטניות וקדמו בריאות.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:קטניותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה