חדשות יהדות

"מסיבות פרוצדורליות בלבד": יהדות התורה הגישה בקשה להתפצל

על פי המכתב ששלחה הסיעה ליו"ר ועדת הכנסת, מיקי זוהר, מדובר בהליך פרוצדורלי בלבד, הנובע מההסכם שהושג בין מפלגות דגל התורה ואגודת ישראל לפני הבחירות הקודמות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מפלגות דגל התורה ואגודת ישראל הגישו הבוקר (רביעי) בקשה לפיצול סיעת יהדות התורה.

במכתב רשמי ששלח יו"ר הסיעה, חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, ליו"ר ועדת הכנסת, מיקי זוהר, מתבקשת הוועדה לאשר את פיצולה של "יהדות התורה" לשתי הסיעות המרכיבות אותה – אגודת ישראל ודגל התורה.

במכתב הובהר כי הבקשה מוגשת "בהתאם לנוסח הסכם צירוף המפלגות שנמסר ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בעת הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 20". עוד הודגש, כי "הבקשה מוגשת בהסכמת שתי המפלגות, בהתאם להסכם שנקבע ביניהן עוד לפני הבחירות לכנסת ה- 20, ומתבקש מסיבות פרוצדורליות בלבד".

בקשת הפיצול הטכנית הוגשה כשברקע נמשך המשא ומתן בין דגל התורה ואגודת ישראל בנוגע לריצה המשותפת בבחירות הקרובות לכנסת, שייערכו ב- 9 באפריל. במשא ומתן זה, דגל התורה דורשת כי בניגוד למה שהיה מקובל בעבר, יש להגדיל את הייצוג שלה בתוך הרשימה המאוחדת, ואף להשוותו לזה של אגודת ישראל. כאמור, על פי המכתב של מוזס, לבקשת ההתפצלות אין משמעות מעשית בכל הנוגע לבחירות, והיא אינה אמורה להשפיע על התנהלות המשא ומתן.

ועדת הכנסת אמורה לדון כבר הבוקר בבקשת הפיצול של יהדות התורה.

תגיות:יהדות התורהדגל התורהאגודת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה