חדשות בארץ

שני החיילים שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף הובאו למנוחות

החייל, שנפצע הבוקר באורח קשה במהלך מאבק עם מחבל ביישוב בית אל, מורדם ומונשם ונשקפת סכנה לחייו. מצבו של החייל, שנפצע אתמול בפיגוע בגבעת אסף, מוסיף להיות קשה מאוד והוא נמצא בסכנת חיים

הלווייתו של יוסף כהן הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הלווייתו של יוסף כהן הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שני חיילי גדוד "נצח יהודה" בחטיבת "כפיר", שנהרגו אתמול (חמישי) בפיגוע בגבעת אסף, הובאו היום למנוחות.

הלווייתו של סמל יוסף כהן הי"ד החלה בבית ההלוויות שמגר בירושלים ויצאה לבית העלמין בהר הזיתים, בו נטמן. "כולך לב, כולך זהב, כולך טהור", ספד לו אביו החורג של יוסף, הרב אליהו מירב. "כמה שנים גידלתי אותך, כמה נהניתי ממך. ילד נפלא, קדוש, טהור, כולך לב ואהבה, כולך נתינה, כולך נשמה".

"יוסף, אתה רואה את הצער ואת המצב של עם ישראל. אתה רואה את שנאת החינם", הוסיף הרב מירב בדמעות, "אתה עולה עכשיו למעלה. די למוות, די לצער ולשכול, די לפירוד בלבבות ולשנאת האחים. שכולם יבינו שאנחנו עם אחד ולב אחד. יוסף, תעלה למעלה ותנחם משם את אימא שלך היקרה, את האחים שלך היתומים".

רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה עמאר, אמר: "יוסף מסר נפשו לשמור על חיי ישראל, על חיים של יהודים. עם ישראל עבר מה שלא עבר אף עם בעולם, נרדפנו כמו שאף עם לא נרדף. ואנחנו מחזיקים ונחזיק מעמד. אנחנו לא מתייאשים, לא נכנעים. אויבי ישראל רוצים להכחיד אותנו, אבל אנחנו בטוחים שעם קדושים כאלה אף אחד לא יוכל להכניע אותנו. אנחנו אומרים למנוח: תהיה שליח ציבור של כל עם ישראל כולו ולא תנוח, תביא את צעקתנו לפני ה'. התפילה שלך טובה משלנו, ה' מקבל אותך בזרועות פתוחות".

סמל ראשון יובל מור יוסף הי"ד הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון. אביו מרדכי ספד לו: "הבן יקיר לי אפרים. ילד שעשועים. ילד של תורה וכיבוד הורים. ילד של עזרה. באת לעולם כדי לעזור, אני מבקש שלא תפסיק לעזור גם בעולם הבא – תמשיך להתפלל על האחיות שלך ועל אמא. תבקש מהקב"ה שיעזור".

דודו של יובל, סמי מור יוסף, אמר: "נסתרות דרכי הק-ל. יובל הגיבור שלנו היה גומל חסדים, נתן את הכל. כמה הוא עשה בשביל שתי האחיות שלו. היה מכבד את הוריו, גיבור אמיתי שלנו. כמה צער במשפחה הזו, כמה אפשר לסבול?".

מפקד חטיבת "כפיר", אלוף משנה ציון רצון, ספד: "חבריך סיפרו לי על אדם מיוחד, צנוע, שקט, בעל לב רחב. היית עמוד תווך במשפחתך, כל חופשה הייתה מוקדשת לעזרה לטיפול באחיותיך. נפלת בהגנה על המולדת, ואני מבטיח לך שרוחנו לא תיפול. לא ננוח ולא נשקוט עד שנתפוס את המחבלים ונשיב את השקט לגזרה".

מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נמסר כי החייל, שנפצע הבוקר במהלך מאבק עם מחבל ביישוב בית אל, מורדם ומונשם ונשקפת סכנה לחייו. המחבל, שנכנס דרך פתח בחומה, חדר לעמדה הנמצאת בצמוד ליישוב בה היה החייל. מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך המאבק שהתפתח בין השניים, המחבל דקר את החייל בסכין וכן הטיח לעברו אבן ממרחק קצר. מהסימנים בשטח עולה כי המחבל נפצע גם הוא במאבק. מצה"ל נמסר כי תחקיר האירוע נמשך.

במצבה של שירה סבג, תושבת בית אל שנפצעה בפיגוע אתמול בגבעת אסף, חל שיפור. היא עברה ניתוח בהצלחה, וצפויה לעבור במהלך היום למחלקה רגילה. החייל הנוסף שנפצע בפיגוע נמצא עדיין בסכנת חיים. הוא נורה בראשו ועבר ניתוח מורכב. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי הוא מורדם ומונשם.

תגיות:הלוויהבית אלצה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה