חדשות בארץ

דיווח: אבי גבאי נפגש עם בכירים באיחוד האמירויות

יו"ר מפלגת העבודה טס בתחילת החודש שעבר לאבו דאבי ונפגש עם מספר בכירים בממשלת איחוד האמירויות. שיחותיו עסקו, בין היתר, בסכסוך הישראלי-פלסטיני, בתוכנית השלום של הממשל האמריקני ובסכנה האיראנית

גבאי, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גבאי, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ביקר בחודש שעבר בחשאי באיחוד האמירויות הערביות ונפגש באבו דאבי עם שלושה בכירים בממשלת האמירויות. כך חשף הערב (שני) ברק רביד בחדשות עשר.

על פי הדיווח, במגעים לקראת קיום ביקורו של גבאי באבו דאבי היה מעורב הנריקה צימרמן, עיתונאי לשעבר המתמודד בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. גבאי וצימרמן עשו את דרכם לאמירויות ב- 2 בדצמבר בטיסה מסחרית דרך ירדן. את ההזמנה הרשמית לגבאי ולצימרמן לבקר באמירויות השיג אזרח מרוקני המקורב לבכירים במדינה, שכבר ארגן בעבר מספר פגישות בין גבאי לאישים בעולם הערבי.

שיחותיו של גבאי באבו דאבי עסקו, בין היתר, בסכסוך הישראלי-פלסטיני וב"עסקת המאה" – תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכן בעמדתו של יו"ר העבודה ביחס ליוזמת השלום הערבית משנת 2002. גבאי אף דן עם מארחיו בסכנה האיראנית המאיימת לא רק על ישראל אלא גם על מדינות המפרץ, וכן במצב הפוליטי הפנימי בישראל.

גבאי, שזכה במהלך הביקור לאבטחה צמודה של שירותי הביטחון המקומיים, חזר לישראל כעבור יומיים ועדכן את ראש המוסד יוסי כהן בתכני פגישותיו במדינה המפרצית.

דבר נסיעתו החשאית של גבאי למפרץ נחשף מוקדם יותר היום על ידי ישי פרידמן ב"מקור ראשון". הידיעה, שלא נקבה בשם המדינה המפרצית, התבססה על דברים שאמר הנריקה צימרמן במפגש עם חברים במפלגת העבודה. צימרמן ציין כי בפגישות שקיימו הוא וגבאי עם בכירים במדינה זו, נאמר להם כי ישנו רצון לקיים קשרים עם ישראל, אך בשלב זה קשרים אלו צריכים להישאר מאחורי הקלעים.

תגיות:איחוד האמירויותאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה