חדשות בארץ

נתניהו: לא ייתכן לפתוח בשימוע לפני הבחירות אם לא ניתן לסיימו עד הבחירות

ראש הממשלה אמר כי השמאל מפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיזמן אותו לשימוע בשעה שידוע מראש שלא ניתן יהיה לסיים את ההליך לפני הבחירות: "לא יעלה על הדעת שהציבור ישמע רק צד אחד"

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) כי לא ייתכן מצב בו ייפתח נגדו הליך שימוע לפני הבחירות אם לא ניתן לסיים את ההליך עד הבחירות.

בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, אמר נתניהו כי על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מופעל במשך שנים לחץ כדי שיגיש נגדו כתב אישום: "הלחץ הזה מגיע לשיאו ממש בימים אלה. הם מנסים לכפות על היועץ להתערב התערבות גסה בבחירות על ידי הזמנתי לשימוע, כשידוע מראש שלא ניתן לסיים את השימוע עד הבחירות".

"לא ייתכן לפתוח בשימוע לפני הבחירות, אם לא ניתן לסיימו עד הבחירות", אמר ראש הממשלה. "לא יעלה על הדעת שהציבור ישמע רק טענות של צד אחד ולא ישמע את התשובות של הצד השני. הרי השמעת התשובות הביאה פעם אחר פעם לסגירת תיקים בעבר. זאת בדיוק הסיבה שאף פעם לא פתחו בשימוע לפני הבחירות אם לא יכלו לסיים אותו עד הבחירות".

"זאת בדיוק הסיבה שהשמאל מנסה לעשות עכשיו את ההיפך, כי המטרה שלו ברורה: לנסות להדיח ראש ממשלה באמצעות משפט שדה וגניבת הבחירות מכם, אזרחי ישראל".

דבריו של נתניהו באו לאחר שביום שני, במהלך מסיבת עיתונאים שערך בעת ביקורו בברזיל, הוא הבהיר כי גם אם הוא יזומן לשימוע – אין בכוונתו להתפטר. הוא נימק את דבריו בשלושה גורמים: "אני מאמין שלא ייצא מזה כלום. שנית, ישראל היא מדינת חוק, ולפי החוק ראש הממשלה לא צריך להתפטר בתהליך של שימוע. שלישית, השימוע לא מסתיים עד שלא שומעים את הצד שלי, ולכן לא הגיוני לפתוח בתהליך של שימוע לפני הבחירות אם אתה לא יכול לסיים אותו עד הבחירות".

היועץ המשפטי לממשלה התייחס הערב, בנאום שנשא בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי שנערך בחיפה, לסוגיית הגשתם של כתבי אישום נגד ראש הממשלה עוד טרם הבחירות. "אנו מודעים לכובד האחריות המוטלת עלינו", אמר מנדלבליט. "אחריותנו לחתור לחקר האמת ולקבל החלטות צודקות ונכונות בתיקי החקירה שכרגע מעסיקים את כולנו. רק הראיות ידברו. אנו נמשיך לעשות זאת באופן סדור, ענייני ומקצועי, ובמהירות האפשרית, מבלי להתפשר על איכות התהליך וההחלטה".
תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה