חדשות בארץ

בית המשפט הורה לבדוק את תלונת אחד הנערים העצורים נגד השב"כ

הקטין, שעד כה נאסר עליו להיפגש עם עורך דין, התלונן בפני השופט כי חוקרי השב"כ משפילים אותו ונוהגים בו באלימות

"הזדעזענו": עורך הדין קידר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)"הזדעזענו": עורך הדין קידר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שופט בית משפט השלום בראשון לציון הורה אתמול (ראשון) למשטרת ישראל כי עליה להעביר את תלונתו של אחד מהקטינים, העצורים בחשד ליידוי האבנים שהוביל למותה של הפלסטינית עאישה ראבי, ליחידת מבת"ן (מבקר תלונות נחקרים), האחראית על בדיקת תלונותיהם של נחקרים נגד התנהלותם של חוקרי שב"כ.

החלטתו של השופט, גיא אבנון, באה לאחר שבמהלך הדיון שנערך אתמול בהארכת מעצרו של הקטין, שטח הקטין בפניו תלונות קשות על האופן בו מתייחסים אליו החוקרים. בין היתר, הוא אמר לשופט כי הוא מוחזק כבול לאורך כל שעות היממה, וכי החוקרים משפילים אותו ונוהגים בו באלימות. השופט הורה בנוסף על ביקורים של קצין מבחן אצל הקטין.

בחלק אחר של הדיון, שנערך ללא נוכחות הקטין, שיתף השופט את הוריו ואת עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו", המייצג את הקטין, בפרטי העדות שנמסרה בפניו. קידר והורי הקטין דרשו להעביר את התלונה למבת"ן, והשופט נעתר לבקשתם.

עורך הדין קידר אמר לאחר מכן: "בית המשפט שוחח עם הקטין באופן ישיר בדלתיים סגורות. הקטין שיתף את השופט באמצעים אשר מופעלים עליו, לאחר מכן השופט פנה אליי ולהורי הקטין ועדכן אותנו לגבי הקטין".

"הזדעזענו לשמוע", ציין קידר, "שהוא מתלונן על כך שהחוקרים צועקים, מקללים, משפילים אותו ומדברים אליו כך שיורקים בעצם על פרצופו. זה מצטרף לטענות הנוספות של כבילה לאורך כל שעות היממה כאשר הידיים מאחור". קידר הוסיף כי הקטין התלונן על תנאים מזעזעים השוררים בתא המעצר, ועל כך שהוא מקבל הפסקות מעטות וקצרות מאוד לתפילות ולארוחות: "אנחנו מקווים ומצפים להתייחסות של מבת"ן בנושא".

כזכור, אתמול התיר השב"כ לפרסום כי חמשת הנערים היהודים שנעצרו בשבוע שעבר חשודים במעורבות ביידוי אבנים ב- 12 באוקטובר 2018 לעבר רכבים פלסטיניים שנסעו בכביש 60. אחת האבנים פגעה ברכבה של עאישה ראבי, תושבת הכפר בידיא, בת 47 ואם לתשעה, וגרמה למותה. בהודעת השב"כ נאמר כי "החשודים נעצרו בגין עבירות טרור חמורות, ובכללן רצח. החשודים הינם קטינים הלומדים בישיבת 'פרי הארץ' ברחלים הסמוכה למקום האירוע". עורך הדין איתמר בן גביר, סנגורו של אחד העצורים, אמר לאחר מכן כי "התיק מתפורר לשב"כ בין הידיים". בהצהרה משותפת שהעניק לתקשורת יחד עם עורך הדין קידר, טען בן גביר כי השב"כ מתנהל כמו ברפובליקת בננות: "לא נלמד שום דבר, מה שהיה הוא שיהיה. רק בשבוע שעבר פסל בית המשפט את כל ההודאות שהושגו בתרגיל מדובבים מכוער ומזעזע, ולפתע היום אני מגלה ששוב השתמשו במדובבים. זו התנהלות שערורייתית. אם השב"כ לא מסוגל לקבל ביקורת של בית משפט ולהפנים אותה – זה דבר רע לדמוקרטיה".

יצוין כי הקטין שהשופט הורה להעביר את תלונתו למבת"ן הוא אחד משני עצורים בפרשה שנאסר עליהם להיפגש עם עורכי דין. היום דווח כי קידר הגיע לסיכום עם השב"כ על כך שהשניים ייפגשו מחר בעשר בבוקר עם עורכי דינם. בעקבות ההסכמה שהושגה, התבטל הדיון בבית המשפט המחוזי בלוד שהיה אמור לדון בערר שהגיש קידר נגד הצו החריג שמונע מהקטינים להיפגש עם עורכי דין.

ובתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד נפגשה הערב עם בני משפחותיהם של הנערים העצורים והאזינה לדבריהם. מארגון "חוננו" נמסר כי המשפחות הודו לשקד על הפגישה ועל הקשבתה.

תגיות:שומרוןאיתמר בן גביררחליםעדי קידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה