חדשות בארץ

סנגורם של הנערים העצורים בשב"כ: "התנהלות השב"כ שערורייתית - כמו ברפובליקת בננות"

איתמר בן גביר ועדי קידר מסרו הצהרה לתקשורת, במהלכה טענו כי הקטינים העצורים אינם קשורים ליידוי האבנים שהוביל למותה של עאישה ראבי, תושבת הכפר בידיא

בן גביר (משמאל) וקידר, היום (צילום: אבי דישי, פלאש 90)בן גביר (משמאל) וקידר, היום (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

עורכי הדין עדי קידר ואיתמר בן גביר, המייצגים חלק מחמשת היהודים הקטינים החשודים ביידוי האבנים סמוך ליישוב רחלים, מסרו היום (ראשון) הצהרה לתקשורת בבית משפט השלום בראשון לציון.

השניים – שנפגשו אמש לראשונה עם לקוחותיהם – תקפו את השב"כ על האופן בו הוא מנהל את חקירתם של הקטינים. עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו" אמר: "מרשי קטין, ללא עבר פלילי. לא הוטחה בו שום ראיה, מבוקר עד לילה הוא אזוק לכסא, נמצא בתנאים מחפירים. ישן על הריצפה, בתא עם בול כליאה. כל הזכויות שלו מופרות. אני ראיתי ילד מותש, עייף, רצוץ ורעב. הנערים שאני פגשתי לא קשורים בשום דרך לאירוע הזה".

שעה קלה לפני ששני עורכי הדין מסרו את הצהרתם, התיר השב"כ לפרסום פרטים מהפרשה, מהם עולה כי חמישה תלמידים בישיבת "פרי הארץ" ברחלים נעצרו ב- 30 בדצמבר 2018 בחשד למעורבות ביידוי אבנים על מכוניות פלסטיניות שנסעו בסמוך ליישוב. במהלך האירוע, שהתרחש ב- 12 באוקטובר  2018, פגעה אבן במכונית בה נסעה עאישה ראבי, תושבת הכפר בידיא, וגרמה למותה. עורך הדין בן גביר התייחס בדבריו לפרסום של השב"כ ואמר: "התיק מתפורר לשב"כ בין הידיים. הם יודעים שאין להם ראיות, ואז הם מפרסמים הודעה. זה משהו מקומם. רק לפני יומיים זה היה פגיעה בביטחון המדינה - ופתאום בן לילה הותר לפרסום. מה קרה? החברים בשב"כ מפחדים ממסיבת העיתונאים שלנו?".

בן גביר הוסיף כי לאחר פגישתו עם מרשו הוא יכול לומר ש"לא נלמד שום דבר, מה שהיה הוא שיהיה. רק בשבוע שעבר פסל בית המשפט את כל ההודאות שהושגו בתרגיל מדובבים מכוער ומזעזע, ולפתע היום אני מגלה ששוב השתמשו במדובבים. זו התנהלות שערורייתית, התנהלות של רפובליקת בננות. אם השב"כ לא מסוגל לקבל ביקורת של בית משפט ולהפנים אותה - זה דבר רע לדמוקרטיה". הוא הוסיף כי הנחקרים עברו חקירות מתישות וקשות, כולל בשבת, שכללו לדבריו גם מגע פיזי: "אם אנחנו חפצים במדינה דמוקרטית, בשלטון חוק, מישהו צריך לעצור את אנשי השב"כ. אנו קוראים לראש הממשלה: פוגעים בזכויות ילדים. הגיע הזמן שתעשה, לא דרך המזכיר הצבאי, אלא אתה עצמך תדפוק על השולחן, תבקש הבהרות ותעצור את החקירה החמורה הזו, תעצור את ההתנהלות הזו".

קידר הוסיף וציין כי על שני נערים מתוך חמשת העצורים נאסר עדיין להיפגש עם עורכי דין, ומצבם אינו ידוע: "אני פונה לבית המשפט להורות לשחרר את העצורים, ועל הפסקה מיידית של מניעת המפגש של שני הקטינים עם עורכי דין".

ובתוך כך, בית המשפט השלום בראשון לציון האריך הערב את מעצרם של כל חמשת החשודים.

תגיות:שומרוןרחלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה