סיפורי אמונה

"כל הלילה לא עצמתי עין", אמר הרב הכאוב, "בכיתי ואמרתי תהילים"

סיפור מדהים על שריפה שפרצה בליל שבת, על כוחה של תפילה, ועל גודל החיוב של הכרת הטוב. אל תחמיצו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעלון 'טיב הפרשה' על פרשת וארא, מובא הסיפור המופלא הבא: אסון נורא התרחש באניית הצי האמריקני, שהיתה בלב הים: דליקה שפרצה גרמה לספינה לעלות באש. הלהבות היו כל כך גדולות, עד שמסוקי ההצלה לא יכלו להתקרב לאנייה למטרת חילוץ, מחמת החום העצום שנפלט למרחקים, באותה דליקה נספו מעל 3,000 חיילים אמריקנים...

המעשה התרחש בליל שבת, כאשר תושבים רבים, ביניהם תלמידי ישיבת 'בית מדרש עליון' בארה"ב, ראו מרחוק את הלהבות המשתוללות.

רבי ישראל חיים קפלן זצ"ל, המשגיח בישיבה, הגיע למסור את שיחתו הקבועה בפני הבחורים בשעת סעודה שלישית. את שיחתו פתח בשאלה הבאה: "האם שמעתם על הדליקה שפרצה באנייה?", שאל, וכאשר השיבו הבחורים בחיוב, שאל הרב: "ומה עשיתם כאשר שמעתם על השריפה?", והבחורים השיבו: "וכי מה יש לעשות? הלוא אין לנו דרך לעזור"…

הרב הזדעזע ואמר: "אומר לכם מה אני עשיתי!!! ובכן, כל הלילה לא עצמתי עין! בכיתי ואמרתי תהלים בתחנונים, בחושבי שמא יש שם יהודי אחד... ומי יודע אם בזכות התחנונים שלי ניצל אותו יהודי, והניצול הזה יתחתן ויביא ילד לעולם, והילד שלו יחזור בתשובה, ומהילד הזה יצאו דורות שלמים עובדי ה', זרע ברך ה'…".

שנים חלפו, והסיפור הגיע לסיומו בדרך מפתיעה מאוד: היה זה בשמחת שבע ברכות, כאשר אב החתן סיפר לתומו כי הוא אוד מוצל מאש מאותה אנייה, ואף זכה לאות גבורה, כיוון שכאשר ניצל ויצא מכלל סכנה חזר אל הזירה המסוכנת שבודדים ניצלו ממנה כאמור, והציל את אחיו שהיה אף הוא באותה אנייה בוערת.

אחד הנוכחים בשמחה שמע זאת, ובירר האם מדובר באותה שריפה שהתחוללה בליל שבת, שגרמה ל-3,000 חיילים אמריקנים להילכד בלהבות. כאשר התברר שמדובר באותה דליקה, ביקש את רשות הדיבור, וסיפר לקהל את הסיפור כולו, כאשר הוא מעיד ששמע במו אוזניו את שיחתו של המשגיח. "תראו עד כמה גדול הוא כח התפילה של יהודי, שלא תמיד יודע מה פעל וכיצד", אמר לקהל הנרגש.

אחד מילדי האב שניצל מהשריפה התפעל מאוד מהסיפור, והחליט בליבו שכאשר יוולד לו בן – הוא ייתן לו את שמו של המשגיח ר' ישראל חיים, שכן הוא חש כלפיו הכרת הטוב עצומה – בזכות פרקי התהילים שקרא בדמע באותו לילה נורא, זכה אביו להינצל ולשוב בתשובה שלמה.

"והנה יום הברית הגיע", מספר הצאצא שחש הכרת הטוב עצומה כלפי ר' ישראל חיים קפלן, "והתלבטות קשה עמדה בפני, מכיוון שהיה זה יום היארצייט של ר' חיים שמואלביץ זצ"ל, שהינו רבו המובהק של אבי, והוא היה אור לרגלי המשפחה. אך מצד שני, יש דין הכרת הטוב. לרגע חשבתי שעתה אקרא על שמו של ר' חיים שמואלביץ כמתבקש, ובעזרת ה', בילד הבא אקרא על שם הרב קפלן, אך מהר מאד שמתי לב ששניהם קרואים 'חיים', כך שאין לי את האפשרות לקרוא על שם שניהם..."

"בסופו של דבר הכרעתי לקרוא על שמו של הרב קפלן, שבזכות תפילותיו באותו ליל שבת קמו להם דורות ישרים ומבורכים", מספר הנכד, ומוסיף: "כאשר אבי שאל מדוע העדפתי את שמו של הרב קפלן על פני הרב שמואלביץ, השבתי לו שחשבתי כי אילו הייתי שואל את ר' חיים שמואלביץ, היה משיב על אתר שהכרת הטוב קודמת לכל. אבי פרץ בבכי של התרגשות ואמר: "זה בדיוק מה שהיה ר' חיים אומר!!!"

"מה עושים כשמרגישים שקשה להתפלל?", נשאל הרב זמיר כהן, וזו התשובה שהשיב:

הרב זמיר כהן במילים קצרות על כוחה האדיר של תפילה, שאינה שבה ריקם לעולם, ועל ישועות שמחכות להתגשם עבורנו - אם רק נפתח את הפה ונבקש באמת:

 

הרב זמיר כהן נותן עצה טובה לתפילה מושלמת:

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:ליל שבתסיפורי צדיקיםשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה