חדשות בארץ

גנץ לפני חצי שנה: "הימין והשמאל דומים. מה ששונה זה הכותרת"

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, מי שצפוי להיות הפתעת הבחירות הקרובות, אמר בעבר כי הימין והשמאל דומים מאוד

  • כ"ד טבת התשע"ט
בני גנץ (צילום: פלאש 90)בני גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ''ל לשעבר בני גנץ ממשיך לשמור על שתיקה, ואינו חושף את דעותיו ביחס לתחומים בוערים רבים במדינת ישראל: הסכסוך עם הפלסטינים, ענייני כלכלה וסוגיות דת ומדינה.

עם זאת, לפני חצי שנה העניק גנץ ראיון לשבועון "יום ליום", והביע את דעתו על הימין ועל השמאל בישראל. "אני חושב שאת המושגים האלו של ימין ושמאל צריך לשייף מחדש בחברה הישראלית", אמר גנץ, והוסיף: "אם תערוך רשימה של מה שרוצים להשיג, תגלה שבהרבה מאוד מהמקרים הרשימה בצד ימין ובצד שמאל היא מאוד מאוד דומה, ומה ששונה זה הכותרת".

במהלך הראיון, סירב הרמטכ"ל לשעבר למתוח ביקורת על מפלגה כזו או אחרת. "בעיני כל מה שהוא ציוני, משרת את האזרחים כמדינה יהודית בטוחה, זה ראוי. היום הכול מעורבב, יגידו לך שאתה ליברל מבחינת ההשקפות, ימני מבחינה ביטחונית ובשמאל מבחינה כלכלית. פעם העולם היה פשוט, היה ימין ושמאל, אני מסכים שיש שמאל מאוד רחוק, אנרכיסטי ויש ימין מאוד רחוק, משיחיסטי, אבל אם אתה שם את הקצוות בצדדים ואתה מחבר את הימין והשמאל, אתה מגלה שהצבעים לא חדים, רק הניואנסים שונים", פרס את משנתו.

"אם אצטרף למערכת הפוליטית אוכל לעשות מגוון שלם של תפקידים בכירים בצורה טובה מאוד, לא מתוך הערכה אישית אלא מתוך הניסיון המקצועי שאני מביא איתי, התחככות בממדים שונים של מדינת ישראל", אמר גנץ.

למרות שתיקתו של גנץ, ואולי דווקא בשלה, הסקרים מנבאים כי הוא יהיה הפתעת הבחירות הקרובות. על פי הסקרים, מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר "חוסן לישראל" תקבל בין 13-15 מנד"טים בכנסת ה-21.

 
 
 
תגיות:בני גנץבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה