חדשות בארץ

בבית היהודי מנסים להתאושש: האם הפריימריז יתבטלו?

היום תתקיים וועדה מיוחדת של חברי סיעת הבית היהודי, במהלכה ידונו כיצד להתקדם לקראת הבחירות, לאחר פרישתם של שני השרים הבולטים, בנט ושקד

  • כ"ג טבת התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

היום (שני) צפויים חברי סיעת "הבית היהודי" עם וועדה מיוחדת שהוקמה לקראת הבחירות. במהלך הפגישה ידונו החברים כיצד לסייע למפלגה לצלוח את המשבר האחרון, עם פרישתם הדרמטית של שני השרים הבולטים במפלגה, בנט ושקד.

אמש ערכה הסיעה ישיבה בכנסת, בהשתתפותם של חברי הסיעה ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך. במהלך הישיבה הוסכם כי יש צורך לפעול בהקדם ליצירת רשימה למפלגה לקראת הבחירות, ולדבריהם: "הרשימה תהיה מגוונת ורחבה של נשים וגברים, צעירים וותיקים שתייצג את כלל הציונות הדתית".

במהלך הישיבה הועלתה האפשרות לבטל את הפריימריז במפלגה בשל סיבות שונות, כמו ההוצאות הגבוהות הדורשות מימון לבחירות מקדימות אלו. חלק משמעותי מחברי מרכז המפלגה התנגדו לכך בכל תוקף.

כזכור, במוצאי השבת האחרונה טלטלו בנט ושקד את המערכת הפוליטית, כאשר הודיעו על פרישתם ממפלגת "הבית היהודי" והקמת מפלגה חדשה "הימין החדש". לדבריהם של השניים, המפלגה תהיה בהנהגתם המשותפת ותפנה לקהל ימני חילוני ודתי.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לראשונה למפלגת החדשה שהקימו בנט ושקד. על פי הפרסום ב"ישראל היום", בשיחות סגורות שערך נתניהו עם בכירים בליכוד, הוא הגדיר את מפלגת "הימין החדש" כ"פגיעה אנושה במחנה הלאומי שעלולה להביא להקמת ממשלת שמאל". חששו של ראש הממשלה הוא שקולות רבים ממחנה הימין ייאבדו, לאחר שאחת ממפלגות הבית היהודי, ישראל ביתנו, ש"ס וכולנו לא יעברו את אחוז החסימה, ובכך יתבטל הגוש המשמעותי של הימין. 

תגיות:הבית היהודיבחירותנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה