נטורופתיה ורפואה טבעית

למה אנחנו חולים בחורף, ומה עושים עם זה?

אלו תוספי תזונה מסייעים במניעה של מחלות חורף ובטיפול בהן?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

באמצעות רפואה מונעת ניתן לעצור התפתחות של מחלות חורף.

הטיפול הוא בעיקר חיזוק מערכת החיסון, קטילת וירוסים וחיידקים באמצעות שימוש בכוחות הטבעיים של גופנו, ותמיכה באמצעות צמחי מרפא, ויטמינים ומינרלים. כשהגוף חזק, מחלות החורף חולפות במהירות ובקלות.

בחורף חולים יותר מפני שהקור מחליש את הגוף ואת מערכת החיסון, וכך מאפשר לגורמי מחלות לחדור לגופנו ולגרום לשפעת, צינון, דלקות גרון ועוד. יש שחולים יותר, ואחרים לא חולים בכלל. זה קשור למנגנוני ההגנה שלנו – חולשת מערכת החיסון.

הגורמים העיקריים להיחלשות של מערכת החיסון הם עומס רגשי, מתח, דאגה, עצב, חוסר שינה, עבודה מאומצת ותזונה לקויה, אשר מעמיסים ומחלישים את מערכת החיסון – ואז מגיעים הווירוסים.

איך מתגברים?

מומלץ להימנע ממזון מהיר ולא מזין. חסרים תזונתיים, אפילו קלים, פוגמים בתפקוד מערכת החיסון. מזון ריק כמו סוכר, קמח לבן, צבעי מאכל ועוד גורמים לדלדול מינרלים, במיוחד אבץ.

בזמן מחלה מומלץ לאכול מעט ובעיקר לשתות, כדי לאפשר לגוף להילחם במחלה ולא להתעסק בעיכול המזון. מומלץ לאכול מרק עוף עם ירקות. זו לא סתם "תרופת סבתא". במרק עוף יש חומר מכייח, שעוזר להקל על עודף ליחה.

אבץ – מינרל חשוב בחיזוק מערכת החיסון, נמצא בגרעיני דלעת וחמנייה, אגוזים וקטניות.

ויטמין C – מחזק ע"י כך שהוא מגביר את פעילותם של תאי הדם הלבנים. ויטמין C תמצאו בפירות ובירקות טריים, במיוחד בפלפל אדום, בקיווי, בעגבניות, בעלים ירוקים ובפירות הדר.

פרופוליס – מוצר כוורת המכיל חומרים נוגדי חמצון ומכלול של ויטמינים ומינרלים. מטפל בזיהומים ועוזר במיוחד במחלות של היחלשות הגוף.

שמן אורגנו – נלחם ביעילות בנגיפים.

ג'ינג'ר – מחזק את תפקוד המערכת החיסונית ומסייע להפגת כאבי גרון וצמרמורות. הוסיפו לכוס התה שלכם חצי כפית ג'ינג'ר טחון או שתו תה המכיל ג'ינג'ר טרי.

קורנית (תימין) – משפרת את פעילות מערכת החיסון ומקלה על שיעול. שתו חליטה של קורנית פעמיים ביום למניעה ולטיפול.

חימום יתר של הבית גורם להיחלשות המערכת. חשוב לאוורר את הבית ולדאוג למנוחה מספקת.

יש לזכור ששימוש בתרופות מרשם מקל על התסמינים, אך עלול לגרום לנזק לטווח ארוך.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:מחלות חורףבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה