המצעד

המצעד: 5 סיפורים מצמררים על אנשים שהתעוררו מתרדמת בדרכים הזויות

לפניכם 5 סיפורים מרתקים מרחבי העולם על אנשים שהתעוררו מתרדמת בדרכים הזויות למדי, ואחד הוא המכנה המשותף שלהם: כוח עליון שגרם לזה לקרות - בניגוד לתחזיות הרופאים, וכנגד כל הסיכויים

אא

מצב שבו אדם שרוי בקומה (תרדמת) יכול להיות בעל השפעות הרסניות לטווח הארוך, ולהעמיד את הרופאים בלא מעט מבוכה ושאלות כיצד נכון לנהוג במקרים כאלו.

התופעה משתנה מאדם לאדם מבחינת משך הזמן שלה, וכשם שיש אנשים שנמצאים בתרדמת במשך חודשים ארוכים ואפילו שנים - יש גם כאלה שמתעוררים כעבור שבועות או ימים אחדים. 

לפניכם 5 סיפורים מרתקים מרחבי העולם על אנשים שהתעוררו מתרדמת בדרכים הזויות למדי, שאחד הוא המכנה המשותף שלהם: כוח עליון שגרם לזה לקרות, בניגוד לתחזיות הרופאים וכנגד כל הסיכויים:

 

התעורר אחרי שלושה ימים בתרדמת - בעקבות שיר 

סם קרטר הוא אופה בן 60 מסטאפורדשייר שבאנגליה. בשנת 2008 התמוטט קרטר כתוצאה מאנמיה קשה, והובהל לבית החולים כשהוא סובל מחוסר המוגלובין גבוה בדם ומקריסת מערכות כללית. רופאיו עשו הכל כדי לעזור, אך כשקרטר נפל לתרדמת בת שלושה ימים - הרופאים איבדו תקווה ונתנו לו לא יותר מ-30 אחוזי החלמה. 

באחד הימים נכנס הרופא לחדרו וראה את אשתו של קרטר כשהיא בוכייה ומיואשת ממצבו של בעלה. כדי להעלות חיוך על פניה ולתת לה מעט תקווה, הרופא הציע לה לנגן את השירים שבעלה אוהב באוזניו ו'אולי יקרה נס'. 

אשתו של קרטר לקחה את העצה ברצינות: היא קנתה סט אוזניות והחלה לנגן באוזניו את השירים שהוא אוהב, וכבר באותו יום - הנס התרחש וקרטר פקח את עיניו. "שמעתי את המילים של השיר שאני אוהב וזה נתן לי אנרגיה חדשה", סיפר קרטר כשהתעורר. "לשיר הזה יש משמעות מיוחדת עבורי, וזה נתן לי את הדחיפה שהייתי צריך כדי להתעורר", סיכם. 

 

התעוררה מתרדמת אחרי עשרה ימים - נטולת זיכרון 

זה קרה ביום בהיר אחד, בשנת 2012. שרה תומפסון מארה"ב הייתה בת 32 בלבד, כאשר קריש דם שהתפרץ במוחה הוביל אותה לאשפוז במחלקת טיפול נמרץ - בה שהתה כשהיא בתרדמת, למשך 10 ימים ארוכים. 

כשהתעוררה תומפסון כעבור עשרה ימים - הרופאים נדהמו לגלות כי היא לא זוכרת שום פרט מ-14 השנים האחרונות: את העובדה שהיא נשואה ויש לה שלושה ילדים. כשהילדים הגיעו לבקר את אמם, לא היה לה שמץ של מושג מי הם או מה הם עושים דווקא אצלה. "חשבתי שהם הילדים של מישהו אחר, ולא הבנתי למה הם כל כך שמחים לראותי אותי".

חודשים ארוכים יעברו מרגע זה ועד שתצליח תומפסון להיזכר בעוד ועוד פרטים שקשורים אליה, אך הדרך לשיקום מלא - הייתה ארוכה ומייגעת. "במשך תקופה ארוכה ניסיתי להיזכר באדם שהייתי, אבל הבנתי שאני גם לא יכולה לתת למה שקרה לי להגדיר את מי שאני. אני צריכה לנסות לייצר זכרונות חדשים, זכרונות של ההווה", אמרה אז. 

 

שכח את האנגלית ודיבר רק מנדרינית 

בן מקמהון מאוסטרליה נפצע בתאונת דרכים קשה שהותירה אותו בקומה למשך שבוע. 

מצבו היה כה קשה עד שהרופאים לאנתנו לו סיכוי להתעורר ואמרו כי אם יצליח לשרוד - זה יהיה מזל. 

בן, שידע אנגלית על בוריה ולמד אותה כשפה שנייה, ידע גם מעט מנדרינית. והנה, כאשר התעורר מהתרדמת, באופן מפתיע לחלוטין - שכח את האנגלית שלו, וידע לדבר מנדרינית שוטפת. העובדה הזו חוללה סערה גדולה בזמנו, והשיגה לבן ראיונות בבמות הפופולריות בעולם, בהן סיפר את סיפורו. 

 

אחרי חודשיים בתרדמת - הפסנתרן הידוע התעורר וחזר לנגן

כשהפסנתרן פרד הרש החל את דרכו בניו יורק של שנת 1977 כשהוא בגיל 21 בלבד, היה צפוי לו עתיד מזהיר - אלא שבתחילת שנות ה-90 נדבק הרש בדמנציה, ונפל לתרדמת כאשר רמות החמצן בדם שלו צנחו וגופו נכנס ל'הלם ספיגה'. 

חודשיים שלמים שכב הרש בתרדמת, וכשהתעורר - במשך 10 חודשים נוספים הוא לא היה מסוגל להזיז אף איבר בגופו, וקיבל מזון דרך צינורית לוריד. 

הרופאים אמרו גופו במצב כל כך חלוש עד שאין סיכוי שהוא יחזור לנגן. "אמרו לי שאני צריך עבודה של 10 שנים לפחות בתרגול פיזיותרפיה, אבל אני לא עזבתי את הפסנתר גם כשהאצבעות היו משותקות. היה חשוב לי לחזור לנגן, זה המקצוע שלי".

בשנת 2010, כנגד כל הסיכויים - התייצב הרש למופע הראשון שלו מאז הפציעה, והדהים את הנוכחים במקום עם קונצרט שנמשך לא פחות מ-90 דקות, והיה מבוסס על מה שזכר מהחלומות שראה במהלך שהותו בתרדמת. על המופע שהציג התבטאה ד"ר ריטה קארון מאוניברסיטת קולומביה ואמרה כי "לא תמיד המילים יכולות להסביר בדיוק מהו חלום שרואים בתרדמת. המוזיקה עשויה להציע תובנות מסוג אחר בעניין ה'סודות' שמתגלים במהלך התרדמת ועולים מתת המודע כשהאדם מחוסר הכרה".

 

המוזיקה הוכיחה עצמה שוב, והנער התעורר אחרי חודשים של תרדמת

בשנת 2009, ג'ארט קרלנד וחברו הטוב ביותר נפצעו בתאונת דרכים קשה. חברו של קרלנד נהרג במקום, ואילו הוא הובהל לבית החולים כשהוא שרוי במצב של תרדמת והוא בן 17 בלבד. 

הרופאים צפו להוריו עתיד עגום ואמרו כי יש סיכוי טוב לכך שהוא לעולם לא יתעורר, אך גם הפעם אירע הנס וקרלנד התעורר מתרדמת שבה שקע למשך ארבעה חודשים - לאחר שעבר טיפול במוזיקה. 

תגיות:נס רפואיתרדמתמקרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה