עובדות שלא ידעתם

הידעתם מאיזו לבנה אפשר היה לבצע שיחות טלפון?

איפה יש גשר שמחבר בין יבשות? מיהי החללית הראשונה שהגיעה לירח? ואיפה נסלל הכביש הראשון? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם מאיזו לבנה אפשר היה לבצע שיחות טלפון? הטלפון הסלולארי הראשון, שהיה שייך לחברת מוטורולה, כונה "לבנה" בשל צורתו, גודלו ומשקלו. הסרבול שלו לא הרתיע את הרוכשים הראשונים מלשאת אותו לכל מקום אליו הלכו – חידוש מיוחד במינו באותם ימים.

2. הידעתם מהו היהלום הגדול בעולם? יהלום הקולינן, אשר מכונה "הכוכב של אפריקה", הוא היהלום הבלתי מלוטש הגדול ביותר שנמצא אי פעם. משקלו היה מעל 3000 קראט, כלומר מעל 600 גרם. גם לאחר ליטושו, הוא נותר היהלום המלוטש הגדול בעולם – והוא שוקל 530 קראט.

3. הידעתם שישנם גשרים שמחברים בין יבשות? טורקיה ממוקמת בין יבשת אירופה ליבשת אסיה. בין שני חלקיה עובר מצר הבוספורוס, ומעליו עוברים שני גשרים: גשר הבוספורוס וגשר פתיה סולטן מהמט. אלו הם שני הגשרים היחידים בעולם אשר מחברים בין 2 יבשות.

4. הידעתם מיהו היונק בעל מקור הברווז? הברווזן, או הפלטיפוס, הוא מבעלי החיים המוזרים ביותר: הוא שייך למשפחת היונקים, אך יש לו מקור הדומה לזה של ברווז, והוא גם מטיל ביצים, בדומה לעופות. הברווזן חי בנהרות ובאגמים של יערות הגשם באוסטרליה.

5. הידעתם היכן נמצא האגם העמוק ביותר בעולם? מדובר באגם באיקל, שנמצא בדרום סיביר. עומקו כ-1600 מטרים, והקרקעית שלו נמצאת בגובה של 1200 מטרים מתחת לפני הים. אורכו של האגם – כ-636 ק"מ. בנוסף – 20% מן המים המתוקים בעולם נמצאים באגם זה.

אגם באיקל (צילום: shutterstock)אגם באיקל (צילום: shutterstock)

6. הידעתם שחללית רוסית היא הראשונה שהגיעה לירח? החללית הסובייטית לונה 2 היא הראשונה שהצליחה להגיע אל הירח, בשנת 1959. היא לא היתה מאוישת, והיא התרסקה על שטח הירח. ארצות הברית, שהופתעה מההצלחה, פעלה במאמצים גדולים, ולאחר כעשור שגרה אל הירח את החללית המאוישת הראשונה.

7. הידעתם שהכבישים הראשונים נסללו בבריטניה? ג'ון מקאדם האנגלי הוא שפיתח את השיטה לסלילת כבישי אספלט. הכבישים הראשונים נסללו במחוז בריסטול שבבריטניה. הכבישים קדמו את המהפכה התעשייתית, ואפילו האריכו את חייהם של הסוסים.

תגיות:חלליתאגםעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה