חדשות בארץ

גם אתם תהיתם לאן נעלם רסק העגבניות? זוהי הסיבה

מדוע רוב החברות החליפו את שמו של רסק העגבניות המסורתי בשם "רוטב עגבניות מרוכז"? התשובה פשוטה מחד ומתוחכמת מאידך

  • י"ט טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הצרכנים שחיפשו בתקופה האחרונה את המוצר רסק עגבניות בסופר לא הצליחו למצוא אותו על המדפים. הסיבה: חברות פריניר, יכין, פרי מבורך ושופרסל החליפו את שם המוצר "רסק" ל"רוטב עגבניות מרוכז" או "רוטב עגבניות מרוכז מאוד".

מדוע? מה קרה למילה "רסק", ולמה היא לא בשימוש?

הסיבה פשוטה מחד ומתוחכמת מאידך: מדובר בפשרה בין היצרניות למשרד הבריאות. משרד הבריאות הגיש כתב אישום כנגד החברות, וטען כי הן מוסיפות סוכר לרסק, וכן לא מדגישות את העובדה שהמוצר מכיל סוכר, זאת למרות שברשימת הרכיבים כן מופיעות המילים סוכר או גלוקוז או פרוקטוז.

בית-המשפט קבע שמשרד הבריאות לא הצליח להוכיח שעל פי התקן נוכחי חל איסור להוסיף סוכר לרסק, וכן קבע שלא הוכח שהתקן מחייב את החברות להדגיש את העובדה שהן מוסיפות סוכר לרסק.

בתגובה, החליטו החברות ומשרד הבריאות על פשרה: במקום להשתמש בקינה ישראלית, התקן יעבור לתקן בינלאומי אירופי לרכז עגבניות, והחברות יוכלו להוסיף לרסק עד 3% סוכר. אמנם זוהי בשורה טובה לחברות, אך בה טמונה גם נקודת תורפה: על פי התקן החדש, הן יחויבו לציין על גבי האריזות כי למוצר קוראים "רסק עגבניות בתוספת סוכר". לכן החליטו החברות להחליף את שם המוצר ל"רוטב עגבניות", כיוון שעל רוטב עגבניות אין חובה לציין שהוא מכיל סוכר.

תגיות:רסק עגבניותסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה