חינוך ילדים

מארגנים גיבוש משפחתי: לפני ואחרי חתונת הילדים

איך משתנה ארגון המסיבות המשפחתיות לפני ואחרי חתונות הילדים, ואיך אפשר לארגן מסיבה בלי להרוס?

  • י"ח טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חנוכה מאחורינו, אבל הטעם המיוחד שלו ילווה אותנו עוד זמן רב.

אם נשארנו עם טעם מתוק של עוד – מה טוב. אבל אם נשארנו עם טעם חמוץ, נבדוק מה עלינו לעשות בשביל להפוך את החמוץ למתוק.

חנוכה הוא חג משפחתי. ערבי הלביבות, והגיבוש המשפחתי שבא בעקבותיהם, מרחיבים את הלב. אך התכנון והביצוע, ולמצוא את הזמן המתאים לכולם לערב הגיבוש – זה עניין מסובך. ולמרות זאת, לא נוותר על המסיבות המשפחתיות.

1. כאמא לילדים צעירים היית הדמות הקובעת. תכניות ונסיעות, על פי ההורים יישק דבר. בכל יום שילדיך היו בחופשה – דאגת לפעילות כיפית שתתאים לכל בני המשפחה. עכשיו, חלק מילדיך כבר יצאו מהבית. התחילו לבנות את הבית שלהם. נכנסו אל ביתך ילדים נוספים. עכשיו חשובות לך עוד יותר המסיבות התקופתיות וימי הגיבוש המשפחתיים. שייפגשו הילדים הנשואים וייהנו יחד, כמו בימי ילדותם. גם הפעם, כמו בעבר, תכננת מסיבת חנוכה. אך לא כמו בעבר, הפעם ארגון המסיבה נתקע וקרטע. לאחד יש מחויבות אחרת באותו ערב. השני הוזמן להורי אשתו. לבת לא מסתדרת יציאה ערב אחרי ערב. מבחינתך אין מצב לוותר על מפגש גיבוש חשוב זה. הוא יקרב את ילדיך. זאת הזדמנות לנכדיך להכיר זה את זה טוב יותר. נחייב את הבת לבוא, לא יקרה כלום. נלחץ קצת על הבן שילחץ קצת על אשתו, את אומרת לעצמך, שלא יוותר. והבן, הוא נתקע בין הפטיש לסדן. בין אמו לאשתו. במי הוא יבחר? מה יעשה הבן בשביל להמשיך לחיות בשלום, כאשר שני האנשים הכי קרובים אליו מושכים אותו לכיוונים שונים?

2. כאמא לילדים צעירים היה לך קל לתכנן תכניות. רוב הפעמים כולם זרמו אתך, והשתתפו בשמחה. ברגע שהילדים התחתנו, בניית התכניות מסתבכת. יש הרבה יותר אנשים ודעות להתחשב בהם. לפעמים זה דורש גניזת תכניות שרצית מאד לעשות עם כולם. לפעמים זה דורש גמישות והסתפקות באופציות שטובות לך פחות. יש קונפליקט בעניין, בין הרצון שלך לבין הרצון של אחד הילדים הנשואים או בן/ בת זוגם? יש חילוקי דעות בין האחים? חשוב לא להיות הקובעת מי מבני הזוג יקבל הפעם את רצונו. את ההחלטה הזאת נשאיר להם.

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים". saralangzam@gmail.com  

תגיות:משפחהגיבוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה