הריון ולידה

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס תוקפת את הקיצוץ הרוחבי: "אפילו תינוקות מועלים על המזבח"

"גזר דין מוות לפגים", כך הגדירה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס את הקיצוץ הרוחבי של 22 מיליארד שקלים עליו הוחלט לאחרונה, אשר יפגע, בין השאר, בבריאות הפגים

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לפני כחודש הוחלט על קיצוץ רוחבי משמעותי בתקציבים לשנת 2019, בהיקף של 22 מיליארד ₪ - מתוכם 100 מיליון שקלים המקוצצים מתקציב הבריאות. בעקבות ההחלטה, אמרה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס כי הקיצוץ פוגע בפגיעים ביותר במערכת הבריאות, ואף גוזר עליו גזר דין מוות.

הקיצוץ, שנקבע בישיבת ממשלה סוערת מאד, נועד לממן תוספות שכר עבור שוטרים ואנשי שב"ס, וכמו כן גם עבור גמלאים של השב"כ והמוסד.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הסביר כי הקיצוצים יפגעו במגוון תוכניות הלאומיות במערך האשפוז, כמו למשל בתוכנית לשיפור הטיפול בפגים, בתוכנית הזיהומים ובתוכנית המיונים. בנוסף, משרד הבריאות לא יוכל לסייע לבתי חולים שנקלעו לגירעונות מסוכנים – כמו ביה"ח שערי צדק בירושלים וביה"ח אסותא באשדוד.

"כשאנחנו מדברים במספרים אנחנו שוכחים שמדובר באנשים", אמרה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס על הקיצוצים. היא זעקה במיוחד על הפגיעה בתוכנית האשפוז לפגים. לפגים אין מערכת חיסונית בשלה, וכל דבר שלא נעשה איתם בגיל צעיר – משפיע על איכות החיים שלהם, כמו גם על ההוצאות הממשלתיות במקרים שבהם הלקויות שמהן סובל הפג ימשיכו ללוות אותו בבגרותו. ח"כ אבקסיס הזהירה שקיצוץ התקציב לתוכנית הזיהומים, לדוגמא, יביא לכך שאנשים ימשיכו למות, חלילה, מזיהומים אותם "רכשו" בבתי החולים.

עוד אמרה לוי-אבקסיס כי "החיידקים הנרכשים הם עיוורי צבעים. הם לא יודעים מיהו ערבי ויהודי, פריפריה או מרכז"... כל אדם, עלול להידבק בחיידק מסכן חיים בבית החולים. הקיצוץ, לדבריה, פוגע, אם כן, באוכלוסיות המוחלשות ביותר.

 

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:פגיםח"כ אורלי לוי-אבקסיסקיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה