בריאות ותזונה

מה הקשר בין בירה לסרטן? כשתקראו את זה - תוותרו מיד על אלכוהול לסוגיו

האם שתיית בירה מזיקה פחות ממשקאות אלכוהוליים אחרים? כשתקראו את זה, אנחנו בטוחים שתוותרו על צריכת אלכוהול, לרבות בירה 

אא

אנשים רבים שאינם מגדירים עצמם כצורכי אלכוהול, מרשים לעצמם לשתות בירה לעתים קרובות - לא פעם מתוך גישה 'קלילה' שעל פיה הבירה אינה כשאר המשקאות האלכוהוליים, ושהנזק שהיא גורמת לגוף הוא פחות מזה של משקאות חריפים אחרים כדוגמת הערק או הוודקה. 

אלא שטעות חמורה בידיהם, ומחקר שנעשה לאחרונה על ידי האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית - מוכיח את זה 'ביג טיים'. 

שתיית אלכוהול לסוגיו היא הגורם ל-3% ממקרי הסרטן בבריטניה - או אם תרצו את זה במספרים: קרוב ל-12,000 מקרים בשנה. ממחקר זה והן ממחקרים נוספים שפורסמו באתר לחקר הסרטן בבריטניה, עולה כי צריכת משקאות חריפים מגבירה את הסיכון ללקות בסוגי סרטן מסוימים - גם אם אינכם מוגדרים כשתיינים 'כבדים'. 

לדברי החוקרים, הימנעות טוטלית מצריכת אלכוהול - יכולה למנוע ולהרחיק מכם 7 סוגי סרטן וביניהם ושט, רירית, חלל הפה, הלוע, השד, המעי הגס, והכבד. 

 

סוגי הסרטן שנגרמים כתוצאה מצריכת אלכוהולסוגי הסרטן שנגרמים כתוצאה מצריכת אלכוהול

אז מה הקשר לבירה?

בגלל שאנשים רבים נוטים להקל ברמת הפגיעה שלה, הם צורכים אותה לעתים קרובות יותר - דבר המגדיל משמעותית (פי חמישה ליתר דיוק) את הסיכון ללקות בסרטן. במחקר שבוצע על ידי המרכז הבריטי לחקר הסרטן, בדקו החוקרים את הקשר בין כמות האלכוהול שנכנסת לגוף בזמן נתון, והסיכון ללקות בסרטן, ומצאו כי אין זה משנה אם שותים את האלכוהול בבת אחת או בהדרגה, קצת בכל פעם. "כשזה מגיע לסרטן, אין 'גבול בטוח'. עדיף פשוט להתרחק ולא לקחת סיכונים", הם כותבים. 

החוקרים חושדים כי החומר שגורם לסרטן הוא כימיקל בשם אצטאלדהיד (באנגלית: Acetaldehyde) שנוצר הודות לאתנול שנמצא בכל המשקאות החריפים. האצטאלדהיד גורם לתאי הכבד לגדול מהר יותר מהרגיל, ומונע מהתאים לחדש את עצמם ולתקן את הנזק הזה. פגיעה לאורך זמן בכבד יכולה לפתח מחלה בשם שחמת הכבד, שממנה ועד לסרטן כבד - הדרך קצרה. 

תגיות:בירהסרטןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה