חדשות בעולם

ארה"ב נסוגה מסוריה, טראמפ מינה מחליף לשר ההגנה המתפטר

שר ההגנה היוצא, ג'יימס מאטיס, התפטר על רקע מחלוקת שהתגלעה בינו לבין הנשיא, דונלד טראמפ, בנוגע להחלטה להסיג את כוחותיה של ארה"ב מסוריה. סגנו, פטריק שנהאן צפוי להיכנס לתפקיד ב- 1 בינואר. בציוץ בטוויטר התייחס טראמפ לנסיגה מסוריה: "תהיה איטית ומתואמת"

טראמפ, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז כי פטריק שנהאן, סגנו של שר ההגנה המתפטר ג'יימס מאטיס, יחליף אותו בתפקיד. שנהאן צפוי להיכנס לתפקיד ב-1 בינואר. ביום שישי הודיע טראמפ על פרישתו של מאטיס. שר ההגנה המתפטר תכנן לפרוש בסוף חודש פברואר, אך עם מינוי ממלא מקום הקדים טראמפ את עזיבתו.

התפטרותו של מאטיס הגיעה בעקבות מחלוקת שהתגלעה בינו לבין הנשיא בנוגע להחלטה להסיג את כוחותיה של ארה"ב מסוריה. במכתב ההתפטרות לנשיא כתב מאטיס: "מגיע לך מזכיר הגנה שעמדותיו יהיו תואמות יותר לשלך". על פי דיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, מאטיס החליט להתפטר במחאה על ההחלטה לסגת מסוריה. ביום חמישי הוא נפגש עם טראמפ וניסה לגרום לו לשנות את עמדתו בנושא - אך לאחר שנכשל החליט להתפטר.

במכתב ההתפטרות ציין מאטיס שהוא מאמין שעל ארצות הברית לכבד את בעלות בריתה, לשמור על מערכת יחסים חזקה עימן ולהיות "חד-משמעית" בהתנהלותה כלפי מדינות יריבות - במיוחד רוסיה וסין. "בגלל שמגיע לך מזכיר הגנה שעמדותיו תואמות יותר לשלך בנושאים אלו ואחרים, אני מאמין שזה נכון עבורי לפרוש מתפקידי", כתב שר הגנה המתפטר.

בציוץ בטוויטר בו הכריז טראמפ על המינוי החדש, הוא התייחס גם לנסיגת הכוחות. "לשנהאן יש שורה ארוכה של הישגים בתפקידו כסגן שר ההגנה. הוא יהיה נהדר!". טראמפ הוסיף כי הוא שוחח עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. "שוחחנו על דאעש, על מעורבות שתי המדינות בסוריה, ועל הנסיגה האיטית והמתואמת של הכוחות האמריקניים מהאזור", אמר טראמפ. "אחרי שנים רבות, הם חוזרים הביתה".

תגיות:טראמפארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה