חדשות בארץ

נתניהו: נמשיך לפעול נגד ניסיונה של איראן להתבסס בסוריה

בפתח ישיבת הממשלה הודיע ראש הממשלה כי יצא בסוף השבוע לברזיל, לביקור בעל מטרות כלכליות ומדיניות: "צעד אחר צעד, בשיטתיות ובעקביות, אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להחלטה שקיבל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להוציא את כוחות הצבא האמריקניים מסוריה. למרות החששות שהעזיבה האמריקנית תאפשר לאיראנים יתר יד חופשית להתבסס בסוריה, נתניהו המשיך את הקו המאופק בו נוקטת ישראל הרשמית בניצוחו מאז נודעה ההחלטה.

״ההחלטה להוציא את 2,000 חיילי ארצות הברית מסוריה לא תשנה את המדיניות העקבית שלנו", אמר ראש הממשלה. "אנחנו נמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, ובמידת הצורך – אף נרחיב את פעולתנו שם".

"אני מבקש להרגיע את המודאגים" – הוסיף נתניהו – "שיתוף הפעולה שלנו עם ארצות הברית נמשך במלוא עוזו ומתבצע בתחומים רבים: בתחום המבצעי, בתחום המודיעיני ובתחומים ביטחוניים רבים נוספים".

בכל הנוגע למבצע "מגן צפוני" לחשיפת מנהרות החיזבאללה שחדרו לישראל, הבהיר ראש הממשלה כי הוא נמשך כמתוכנן וכי הוא עומד בלוח הזמנים וביעדים: "ביום חמישי פוצצנו מנהרת טרור וגם הזרמנו בטון ואטמנו מנהרת טרור אחרת. המבצע הזה יימשך בשבועות הקרובים עד להשלמתו כדי לשלול מחיזבאללה את נשק המנהרות".

נתניהו הודיע כי בסוף השבוע יצא לביקור בברזיל: "עם הגעתי אפגש עם נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו, ובהמשך גם עם מנהיגים נוספים".

"יש שתי דרכים להצמיח את כלכלת ישראל", ציין ראש הממשלה, "האחת היא לייצר מוצרים חדשים והדרך השנייה היא לפתוח שווקים חדשים. ברזיל היא שוק חדש ענק – כמעט רבע מיליארד בני אדם. פתיחת השוק העצום הזה תייצר מקומות עבודה חדשים בישראל ותעזור מאוד לכלכלת ישראל".

נתניהו הדגיש כי הביקור נושא עמו גם בשורה מדינית חשובה: "'מהפך' ביחסים של ישראל עם המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. צעד אחר צעד, בשיטתיות ובעקביות, אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה".

תגיות:איראןברזילחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה