סיפורים אישיים

שני, חמישי, שני: הסגולה שזיכתה בבן זכר אחרי שמונה שנות תפילה

בני זוג שהמתינו שמונה שנים לפרי בטן נדהמו מהגילוי שגילו ביום הברית. איך זה קשור לסגולה הידועה של התפילה על ציון הרבי מזוויהל?

אא

 

את הסיפור הזה מספר הרה"ג מנשה בן פורת באחת מהרצאותיו, ויש בו כדי לעורר כל לב לאמונה תמימה בבורא עולם, ולהתחזקות במידת הביטחון האמיתית כפי שהורו לנו חכמינו. מדובר בבני זוג מירושלים שזכו ברוך השם לילדים, אך מאז שנולדה בתם האחרונה - חיכו שמונה שנים ארוכות ודרוכות, בהן התחננו לפרי בטן נוסף ונכספו אליו מאוד - אך הדבר התמהמה. 

האישה עברה ניתוח ברחמה שהקטין וצמצם ביותר את סיכויי הלידה באופן טבעי, אך למרות זאת החליטו השניים שלא להישמע ל'קולות' החיצוניים שאומרים כי הסיכויים שלהם להרות קטנים, וכחלק מההתחזקות שלהם באמונה וביטחון קיבלו על עצמם ללמוד בקביעות מתוך הספר 'סידורו של שבת' שחיבר ר' חיים מצ'רנוביץ זצ"ל. 

במשך שלוש שנים קבעו את הלימוד בספר, מדי שבוע ביום השבת. כשסיימו את הלימוד בספר היה זה סמוך לחגיגת בר המצווה של בנם בכורם, ובני הזוג החליטו לחגוג את הסיום בהשתטחות על קברות צדיקים בצפון - ולהתפלל הן על זרע קודש והן על הצלחת בן המצווה. 

כשהגיעו בני הזוג לצפת, נכנסו למערת רבי חיים מצ'רנוביץ זצ"ל - שטמון ליד קברו של האר"י זצ"ל, והעתירו אף אצלו בתפילות. כששבו לירושלים החל הבעל ללמוד שוב בספר הנ"ל מדי שבת, אך הפעם היה זה עם תלמיד חכם שגר בשכנות אליהם. 

 

גילינו כי בננו נולד בדיוק ביום ההילולא   

אותו תלמיד חכם הציע לבני הזוג לעשות את סגולת שני, חמישי ושני - בתפילות על ציון האדמו"ר רבי גדליה משה מזוויהל זצ"ל, שטמון סמוך לגן סאקר בירושלים. 

בני הזוג עשו את הסגולה סמוך לחנוכה, והמשיכו לצפות לגאולה - אך כשהזמן עבר ושום ישועה לא נראתה באופק, החלה האישה להתייאש סופית, ואמרה לבעלה כי כנראה שהסגולה לא הועילה. אך הנה, עוד באותו לילה, חלמה האישה חלום ובחלומה ראתה בגדול את השם 'נועה'. 

למחרת בבוקר כשסיפרה את החלום לבעלה, כדי לעודדה אמר לה כי אולי זה מרמז על כך שתפילתם נענתה. 

ביום המחרת גילתה האישה בחסדי השם יתברך כי היא נפקדה, ושמחה גדולה פרצה במעונם. בחנוכה שלאחר מכן נולד בנם בשעה טובה, אך זה עוד לא הסוף: סמוך לברית גילו עובדה שהדהימה אותם עד למאוד: "כשהסתכלנו בלוח השנה עם זמני פטירת הצדיקים, גילינו כי בננו נולד בדיוק ביום ההילולא של האדמו"ר רבי חיים מצ'רנוביץ זצ"ל".

בני הזוג התפעלו מאוד ונתנו תודה גדולה לבורא העולם על ניסיו שבכל יום, ועל הנהגתו 'מידה כנגד מידה'. 

תגיות:לידהסגולההמתנהנסזרע קודש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה