חדשות בארץ

קשישה בת 82 נפטרה מחצבת

מתחילת השנה נדבקו 2,690 בני אדם במחלת החצבת. נכון לעכשיו, בחודש דצמבר אובחנו 194 חולי חצבת - ירידה משמעותית לעומת החודשים הקודמים, שככל הנראה מעידה, בחסדי שמיים, על בלימת ההתפרצות של המחלה המדבקת

הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי אישה בת 82, שסבלה מחצבת וממחלות רקע קשות ואושפזה בתחילת החודש בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, נפטרה אתמול.

בהודעה שהוציא בית החולים נאמר כי האישה נדבקה בחצבת מחוץ לבית החולים. עוד הודגש כי מדובר היה ב"חולה מורכבת בת 82, אשר בנוסף למחלה המטולוגית קשה ממנה סבלה הייתה חולה בחצבת. החולה נפטרה מסיבוכים משניים של חצבת על רקע מחלתה, בשל היותה מדוכאת חיסון".

כזכור, מקרה הפטירה הראשון מחצבת מאז 2003 היה בתחילת החודש שעבר. תינוקת בת שנה וחצי מירושלים איבדה את ההכרה בביתה. צוותי מד"א שהוזעקו אל הבית מצאו אותה ללא דופק ונשימה. על גופה היו סימני פריחה מפושטים, האופייניים למחלת החצבת. היא פונתה לבית החולים "שערי צדק" בעיר, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הרופאים בבית החולים המשיכו בניסיונות ההחייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותה. לאחר מכן התברר כי התינוקת לא חוסנה נגד חצבת.

על פי הנתונים המעודכנים שמסר משרד הבריאות, נכון לאתמול התגלו השנה בישראל 2,690 חולי חצבת. השיא בתחלואת החצבת נרשם בחודש אוקטובר, אז נתגלו ברחבי הארץ 948 חולים. בחודש נובמבר נרשמה ירידה בחולי החצבת – לראשונה מאז תחילת התפרצות המחלה בחודש מרץ – ומספרם הסתכם ב- 893. מתחילת חודש דצמבר אותרו 194 חולים – ירידה שככל הנראה מעידה, בחסדי שמיים, על בלימת המחלה. מרבית מקרי החצבת הם בקרב תינוקות שלא חוסנו. במשרד הבריאות הוסיפו, כי למרות מגמת הירידה בקצב התחלואה, המשרד ממשיך לחסן עד לבלימה מלאה של ההתפרצות.

שלשום נודע כי משרד הבריאות הזהיר כאלף בני אדם, שהגיעו בשבוע שעבר לכפר חב"ד להשתתף באירועי "דידן נצח", כי יש חשש שנדבקו בחצבת. האזהרה הוצאה לאחר שתושב צפת שנכח באירועים אובחן כחולה בחצבת. במשרד קראו למי מבין משתתפי האירועים בכפר חב"ד שנולד משנת 1957 ואילך, ולא חוסן בעבר נגד חצבת, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הסמוכה למקום מגוריו כדי לקבל חיסון.

בשבוע שעבר אושפזה תינוקת בת שנה וארבעה חודשים במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים "העמק" בעפולה לאחר שחלתה בחצבת. כתוצאה מסיבוכי המחלה, היא סובלת מדלקת קרום המוח ומדלקת ריאות.

תגיות:חצבתהדסה עין כרם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה